صفحه اصلی / سرخط خبرها / وزیر کشور: دستگاه‌های دولتی موانع فعالیت جوانان را برطرف کنند
وزیر کشور: دستگاه‌های دولتی موانع فعالیت جوانان را برطرف کنند

در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور

وزیر کشور: دستگاه‌های دولتی موانع فعالیت جوانان را برطرف کنند

کسب و کار نیوز- وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی ابراز امیدواری کرد دستگاه‌های دولتی به عنوان زمینه‌ساز، تسهیل‌گر و به عنوان مسئول برای رفع موانع فعالیت و نشاط و تربیت صحیح جوانان وارد فضای فعالیت بشوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از میزان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در حاشیه یکصدوهجدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: شورای اجتماعی کشور این جلسه را به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، اختصاص داد.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف گزارش‌های خود را در حوزه جوانان ارائه کردند، از روزی که شورای اجتماعی تشکیل شده است، محوریت اصلی این شورا در حوزه آسیب شناسی اجتماعی و مصونیت بخشی فعالیت‌های اجتماعی بخصوص جوانان بوده است.

وزیر کشور تصریح کرد: گزارشی که امروز دستگاه‌ها ارائه کردند، گزارش مناسبی بود. در این جلسه تقسیم کار جدیدی صورت گرفت که دستگاه‌های متولی متناسب با این تقسیم کار جدید موضوع راپیگیری کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شد بیانیه گام دوم به عنوان سند بالادستی مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی باشد و متناسب بااین سند برنامه‌های خود را به صورت زمان بندی شده ارائه کنند.

وی افزود: در این جلسه همچنین نحوه فعال کردن جریانات اجتماعی و خود مردم در این حوزه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مساجد، هیئت‌ها سازمان‌های مردم نهاد و احزاب باید در یک نظام بهم پیوسته و مکمل در حوزه جوانان مشارکت داشته باشند. قرارشد طرحی به وزارت ورزش و جوانان ارائه شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم مجموعه برنامه‌هایی که انجام می‌شود دستگاه‌های دولتی به عنوان زمینه ساز، تسهیل‌گر و به عنوان مسئول برای رفع موانع فعالیت و نشاط و تربیت صحیح جوانان وارد فضای فعالیت بشوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وزیر کشور عنوان کرد: معتقدیم تربیت صحیح جوانان و فعال بانشاط باانگیزه و متفکر بودن آنان باید در بستر جامعه و حوزه اجتماعی شکل بگیرد. البته نقش خود مردم و تعاملات اجتماعی آن‌ها مهمتر از دستگاههای اجرایی است. اما دستگاه‌های اجرایی هم ماموریت‌ها و وظایفی در حوزه‌های ایجابی و سلبی دارند.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش دستگا‌های اجرایی بر رفع موانع وایجاد بستر‌های اجتماعی فعالیت جوانان بیان کرد: در جلسه امروز تمام این موارد مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت و قرار شد کمیته‌هایی به صورت تخصصی و کارآمدتر پیگیری کنند و نهایتا در قالب چند طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سیاسی در شورای اجتماعی کشور تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.