صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / نحوه معاملات در بازار پایه فرابورس در سال ۹۸ اعلام شد

نحوه معاملات در بازار پایه فرابورس در سال ۹۸ اعلام شد

کسب و کار نیوز - مقررات جدید بازار پایه اعلام شد. مطابق با ‏دستورالعمل جدید که ابلاغ شده، به زودی شاهد انجام معاملات سهام ناشران این بازار ‏در تابلوهای «زرد»، «نارنجی» و «قرمز» خواهیم بود.‏ در طبقه‌بندی جدید، تابلو «الف» بازار پایه حذف و تابلوهای «ب» و «ج» این بازار به تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز تبدیل می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تجارت نیوز، تازه‌ترین اطلاعیه فرابورس خبر از طبقه‌بندی شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه فرابورس ایران داد.

 شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه فرابورس ایران در تابلوهای «پایه زرد»، «پایه نارنجی» و «پایه قرمز» طبقه‌بندی می‌شوند.

در جلسه مشترک فرابورس ایران با روسای کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و کانون کارگزاران بورس و ‏اوراق بهادار، نحوه اجرایی شدن مقررات بازار پایه بررسی شد و مقررات جدید بازار پایه به تصویب رسید.

در حال حاضر معاملات بازار پایه در سه تابلو الف، ب و ج در حال انجام است اما مطابق با ‏دستورالعمل جدید که ابلاغ شده، به‌زودی شاهد انجام معاملات سهام ناشران این بازار ‏در تابلوهای «زرد»، «نارنجی» و «قرمز» خواهیم بود.‏

در طبقه‌بندی جدید، تابلو «الف» بازار پایه حذف و تابلوهای «ب» و «ج» این بازار به تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز تبدیل می‌شوند.

بر اساس این اطلاعیه به منظور راه‌اندازى تابلوهای پایه زرد، پایه نارنجی و پایه قرمز بازار پایه، کلیه نمادهاى درج‌شده در بازار پایه در پایان معاملات دوشنبه، ۲۰ خرداد ماه سال جاری متوقف و پس از انجام عمل جابه‌جایی به تابلوهای مذکور بازگشایی خواهند شد.

نحوه معاملات در تابلو زرد به صورت دو روز در هفته حراج ناپیوسته و سه روز در هفته با دامنه نوسان یک ریالی، در تابلو نارنجی به صورت یک روز در هفته حراج ناپیوسته و چهار روز در هفته با دامنه نوسان یک ریالی و در تابلو قرمز به‌صورت یک روز در ماه حراج ناپیوسته و در بقیه روزها به‌صورت حراج ناپیوسته خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.