صفحه اصلی / سرخط خبرها / مزایای طرح جدید مجلس برای کاهش قیمت مسکن
مزایای طرح جدید مجلس برای کاهش قیمت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد

مزایای طرح جدید مجلس برای کاهش قیمت مسکن

کسب و کار نیوز- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مالیات بر عواید سرمایه موجب می‌شود تا مسکن از حالت سرمایه‌ای خارج شود، گفت: این طرح شامل مالیاتی است که به سرمایه افراد تعلق می‌گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز یه نقل از تسنیم، علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابه‌سامانی‌های موجود در بازار مسکن، گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات ایجاد شده در بازار مسکن، طرح مالیات بر عواید سرمایه است.

وی با بیان اینکه طرح مالیات بر عواید سرمایه موجب می‌شود تا مسکن از حالت سرمایه‌ای خارج شود، اظهار داشت: این لایحه تأثیر بسزایی ر کاهش قیمت داشته و مالکان را ترغیب می‌کند تا زمین و ملک خود را در اختیار غیر قرار دهند و حتی سرمایه‌گذاری کلانی بر روی آن نداشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس لایحه مالیات بر عواید سرمایه را منحصر به حوزه مسکن ندانست و گفت: این طرح شامل مالیاتی است که به سرمایه افراد تعلق می‌گیرد، یعنی اینکه هر بازاری نظیر مسکن، ارز و خودرو که در اختیار داشتن آن موجب سرمایه می‌شود، باید روش صحیحی برای اخذ مالیات از آن اتخاذ شود.

یارمحمدی تأثیر لایحه مالیات بر عواید سرمایه در حوزه مسکن را در کاهش دست واسطه‌ها مؤثر دانست و افزود: بسیاری از افراد خودرو و یا مسکن را برای سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنند، بنابراین شخصی که چند دستگاه آپارتمان به منظور سرمایه‌گذاری خریده و این منازل خالی هستند، باید مالیات آن را بپردازند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با تأکید بر اینکه این طرح در بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر این طرح تصویب نشود، بی‌شک موجب اخلال در نظم اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف می‌شود و از طرفی نوسانات شدیدی در دیگر بخش‌ها نیز شاهد خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.