صفحه اصلی / سرخط خبرها / «رگبار باران همراه با رعد‌وبرق» کدام استان‌ها را در بر می‌گیرد
«رگبار باران همراه با رعد‌وبرق» کدام استان‌ها را در بر می‌گیرد

سازمان هواشناسی کشور:

«رگبار باران همراه با رعد‌وبرق» کدام استان‌ها را در بر می‌گیرد

کسب و کار نیوز - سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه را تجربه خواهد کرد، برای برخی از استان‌های کشورمان رگبار باران همراه با رعد‌وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز یکشنبه ۱۲ خرداد ماه از ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، برای مناطق مستعد وقوع تگرگ در شمال خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

طی هفته جاری روند افزایش دما برای اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود، در نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و نیمه جنوبی کشور روند افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد.

طی ۲ روز آینده در جنوب‌شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، دوشنبه خیزش گردوخاک در زابل دور از انتظار نیست و از روز دوشنبه هفته جاری تا ابتدای  هفته آینده افزایش پایداری جو و افزایش نسبی دما در غالب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

در استان‌های واقع در جنوب‌غرب‌، غرب‌، سواحل شمال کشور  و دامنه‌های جنوبی البرز شامل تهران،  دمای بیشینه بین  ۲ تا ۳ درجه سلسیوس بالاتر از میانگین بلند‌مدت پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس  به هموطنان عزیز توصیه می‌شود تا حد امکان افراد با بیماریهای قلبی و سالمندان در ساعات اوج دمای روزانه در بعد از ظهرها در فضای باز کمتر تردد کنند و با توجه به افزایش تابش  امواج ماورای بنفش، استفاده از عینکهای آفتابی توصیه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.