صفحه اصلی / استان ها / رسیدگی ویژه به پرونده توزیع‌کنندگان شیرخشک تقلبی
رسیدگی ویژه به پرونده توزیع‌کنندگان شیرخشک تقلبی

دادستان کرمانشاه عنوان کرد:

رسیدگی ویژه به پرونده توزیع‌کنندگان شیرخشک تقلبی

کسب و کار نیوز: رسیدگی ویژه به پرونده توزیع‌کنندگان شیرخشک تقلبی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدحسین صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد: در چند روز اخیر تعدادی از شهروندان روانسری با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان نسبت به عرضه شیر خشک‌های تقلبی در سطح داروخانه‌های روانسر طرح شکایت کردند.
وی از ورود فوری ضابطین دستگاه قضائی به این پرونده خبرداد و تصریح کرد: بنا بر اظهارات شاکیان پرونده، این افراد پس از خرید شیر خشک از داروخانه‌های سطح شهر متوجه شده اند شیرخشک هایی که از چند برند معروف به آنان فروخته شده تقلبی بوده و احتمالاً حاوی آرد گندم است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تاکید کرد: پس از وصول این گزارشات، دستگاه قضائی شهرستان بلافاصله به منظور بررسی ابعاد، شناسایی و تعقیب مرتکبین وارد عمل شد.
وی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده قضائی، ضابطین دستگاه قضائی و شبکه بهداشت شهرستان تمامی شیر خشک های مشکوک که بالغ بر ۱۶۰۰ قوطی بود را از سطح داروخانه‌ها جمع آوری کرده و جهت آزمایش و بررسی‌های کارشناسی در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قرار دادند.
صادقی تاکید کرد: براساس تحقیقات گسترده‌ای که ضابطین دستگاه قضائی در خصوص این پرونده داشتند و نیز گردآوری مستندات و اظهار نظر متولیان داروخانه‌ها، اشخاصی به صورت منسجم و سازمان یافته در سطح این داروخانه‌ها با توسل به ترفند و فریب کارکنان داروخانه‌ها، در پوشش خریدار در فرصت مناسب مبادرت به جایگزین کردن شیر خشک های تقلبی با محصولات اصلی کرده اند.
وی با بیان اینکه این افراد فعالیت خود را علاوه بر شهرستان روانسر در سایر شهرستان‌های استان نیز گسترش داده‌اند، یادآورشد: باتوجه به حساسیت موضوع و از آنجایی که نوزادان و اطفال شیرخوار در معرض مستقیم تهدیدات و خطرات جسمی ناشی از مصرف این قبیل فرآورده‌های خوراکی تقلبی و غیر قابل مصرف قرار دارند، دستورات لازم به معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.
وی تاکید کرد: همچنین دستگاه قضائی با همکاری سایر مراجع ذیربط تا تکمیل تحقیقات مقدماتی و شناسایی مرتکبین بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.