صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / خبر جدید سایپا درباره افزایش سرمایه
خبر جدید سایپا درباره افزایش سرمایه

خبر جدید سایپا درباره افزایش سرمایه

کسب و کار نیوز- شرکت ايرانی توليد اتومبيل (سايپا) درباره شایعات و اخبار منتشر شده اقدام به شفاف‌سازی و بیان کرد تاکنون مجوز انجام افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابی دارایی‌ها در سال 98 صادر نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تجارت نیوز، شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) درباره شایعات و اخبار منتشر شده اقدام به شفاف‌سازی و بیان کرد تاکنون مجوز انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال ۹۸ صادر نشده و شرکت سایپا هیچ اقدامی در جهت انجام افزایش سرمایه مذکور انجام نداده است.

متن شفاف‌سازی «خساپا» را در زیر بخوانید.

«به استناد ماده دو مکرر سه دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری بورس ۲۴ مبنی بر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به استحضار می‌رساند بازگشت به نامه آن سازمان محترم با شماره پیگیری ۵۴۱۸۸۹ مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۰۸ با توجه به افزایش زیان انباشته در سال مالی ۱۳۹۷ به دلیل افزایش قابل ملاحظه قیمت نهاده‌های تولید و به تبع آن افزایش بهای تمام شده محصولات و همچنین عدم صدور به موقع مجوز افزایش نرخ فروش محصولات در سال گذشته، شرکت سایپا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت گردیده و جهت برون رفت از وضعیت پیش‌ آمده و تداوم تولید و حفظ اشتغال پایدار به دنبال استفاده از راهکارهای قانونی موجود است.

در این راستا انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای موجود محسوب شود که در صورت برطرف شدن موانع قانونی و تصویب آن توسط نهادهای ذیربط (شورای محترم نگهبان، مجلس محترم شورای اسلامی و نهادهای دولتی ذیربط) و همچنین ابلاغ آن از طرف سازمان محترم بورس و اوراق بهادار می‌تواند در دستور کار شرکت قرار گیرد.

لذا از آنجا که تاکنون مجوز انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال ۱۳۹۸ صادر نشده، شرکت سایپا هیچ اقدامی در جهت انجام افزایش سرمایه مذکور انجام نداده و عضو محترم هیات‌مدیره شرکت در مصاحبه با خبرگزاری بورس ۲۴ اعلام کرد تا در صورت فراهم شدن شرایط نسبت به انجام این امر مبادرت خواهد شد.

در پایان خاطر نشان می‌کند در صورت تصویب قانون انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جاری، شرکت سایپا به منظور استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ضمن اعلام موضوع به صورت مکتوب به آن سازمان محترم، اقدامات آتی در جهت انجام افزایش سرمایه را به انجام خواهد رساند.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‎‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.»

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.