صفحه اصلی / استان ها / تولید سالیانه ۱۵ هزار تن گلاب در کاشان
تولید سالیانه ۱۵ هزار تن گلاب در کاشان

تولید سالیانه ۱۵ هزار تن گلاب در کاشان

کسب و کار نیوز: فرماندار کاشان گفت: بیشترین میانگین تولید گل‌محمدی در کشور مربوط به شهرستان کاشان است که سالانه حدود ۱۵ هزار تن گلاب مرغوب در ۱۶۰۰ کارگاه سنتی، ۲۸ واحد صنعتی و ۱۲واحد نیمه‌صنعتی این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اکبر مرتضایی اظهار کرد: برداشت بیش از ۹ هزار تن گل‌محمدی از سطح ۲۵۰۰ هکتار زمین‌های زیر کشت در گلستان‌های مناطق مختلف این شهرستان در سال جاری قابل پیش‌بینی است.
وی افزود: موسم گل‌چینی و گلاب‌گیری در شهرستان کاشان، برای ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و صنایع مربوط به گل و گلاب، حدود شش هزار شغل پایدار و ثابت در شهرستان کاشان ایجاد کرده است.
فرماندار کاشان تصریح کرد: اقتصادِ دو هزار و ۸۰۰ خانوار به کشت، تولید و برداشت گل‌محمدی وابسته است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلوگرم اسانس طبیعی به ارزش تقریبی هر کیلو ۲۰۰میلیون ریال حاصل شود.
مرتضایی تأکید کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی پایدار، سیاست‌های کلانِ مدیریت این شهرستان بر صنعت گردشگری متمرکز است و با هماهنگی و تعامل با مسئولان استان اصفهان و کشور، برای رونق گردشگری تلاش می‌کنیم.
وی گفت: صنعت گردشگری منطقه فرهنگی کاشان با وجود آثار متنوع تاریخی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، صنایع دستی، هنرهای سنتی و جاذبه‌های طبیعی افق درخشانی دارد.
فرماندار کاشان افزود: بیش از ۴۲۰ هزار نفر گردشگر در اردیبهشت امسال از مجموعه بناهای تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند که ۱۰ درصد آنان را گردشگران خارجی تشکیل داده بودند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.