صفحه اصلی / استان ها / افزایش ۶ برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان
افزایش ۶ برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اعلام کرد:

افزایش ۶ برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان

کسب و کار نیوز :مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از افزایش 6 برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, بهنام اوجاقلو  با اشاره به این‌که سطح زیر کشت گیاهان دارویی طی سال گذشته در استان زنجان، به ۲۸۰ هکتار رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر کشت‌های بهاره در اوایل سال‌جاری، سطح زیر کشت گیاهان دارویی را به بیش از ۴۵۰ هکتار رسانده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان کشت نشایی طی امسال، این سطح به بیش از ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.
این مسئول با اشاره به این‌که بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان، به ترتیب به زیره سبز، گل محمدی و رازیانه تعلق دارد، ادامه داد: شهرستان‌های ابهر، زنجان، سلطانیه و خدابنده، از شهرستان‌های پیشرو در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی در استان هستند.
وی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار شهرستان ماه‌نشان خبر داد و افزود: این طرح که در سفر اخیر مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در استان به تصویب رسید، ۵۰۰ هکتار است و برخورداری از تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های یارانه‌ای در جهت پیشبرد اهداف این طرح پیش‌بینی شده است.
اوجاقلو افزود: سال ۹۵ سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان ۷۵ هکتار بود و امسال با ۶ برابر افزایش، این سطح به ۵۰۰ هکتار می‌رسد؛ در واقع بخش باغبانی به ویژه حوزه تولید گیاهان دارویی به دلیل دارا بودن قابلیت‌های فراوان از جمله ارزآوری و اشتغال‌زا بودن می‌تواند نقش مهمی در تحقق اهداف توسعه‌ای و اقتصادی دولت داشته باشد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: رویکرد جهانی به استفاده از گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی در صنایع دارویی، صنایع آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی لزوم تولید هر چه بیشتر و با کیفیت‌تر گیاهان دارویی را فراهم می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.