صفحه اصلی / استان ها / زنجان / چرا منظومه‌های روستایی باید توسعه یابد؟
چرا منظومه‌های روستایی باید توسعه یابد؟

چرا منظومه‌های روستایی باید توسعه یابد؟

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با هدف تجمیع پتانسیل‌های موجود در روستاها تهیه می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سجاد صنعتی‌منفرد اظهار کرد: برنامه توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با هدف تجمیع توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است.
این مسئول با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با شناسایی ظرفیت‌ها، اثرپذیری و اثرگذاری روستاها بر همدیگر را بررسی کرده و نقشه راهی را برای ماندگاری روستاییان در روستاها تدوین می‌کند، ادامه داد: این نهاد در تهیه این برنامه و طرح و با کمک و همراهی همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی، مراکز دانشگاهی و سمن‌ها سعی دارد تا از طریق یک نظام اجرایی مناسب و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین سازمان‌های تصمیم‌گیر در استان و سطح ملی زمینه لازم برای تحقق اهداف را فراهم کند.
وی افزود: این طرح که با همکاری و نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود، به عنوان بالادست همه طرح‌های نقطه‌ای و جزیره‌ای مرتبط با روستاهای استان خواهد بود، به طوری که با مطالعه همزمان ۱۷ بخش استان که ماهیتی یکپارچه و فرابخشی دارد تدوین می‌شود و اجرای آن موجبات رشد، شکوفایی و سرزندگی در محیط روستایی را فراهم می‌کند.
صنعتی‌منفرد با بیان اینکه در قالب این طرح، روستاها بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها، به تفکیک منظومه‌هایی را تشکیل می‌دهند و هر یک به قطب‌های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل خواهد شد، گفت: در این طرح، شناسایی روستاهای دارای قابلیت در بخش‌های گردشگری، فرهنگی، کشاورزی و تولیدی در دستور کار قرار می‌گیرد تا با مدیریت واحد، زمینه لازم برای استفاده روستاهای همجوار از ظرفیت‌های یکدیگر در قالب یک منظومه فراهم شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های اجتماعی – اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و تثبیت جمعیت روستایی از اهداف اصلی این طرح است که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.