صفحه اصلی / سرخط خبرها / لرزه‌های اخیر “قصرشیرین و سومار” غیرطبیعی نیست
لرزه‌های اخیر “قصرشیرین و سومار” غیرطبیعی نیست

مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه:

لرزه‌های اخیر “قصرشیرین و سومار” غیرطبیعی نیست

کسب و کار نیوز: مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: زلزله‌های چند روز اخیر قصرشیرین و سومار طبیعی است و هر روز هشت تا ۱۰ خردلرزه در این منطقه داریم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فرهاد فروزی با اشاره به وقوع چند زلزله با بزرگی بیش از سه ریشتر طی چند روز اخیر در محدوده قصرشیرین و سومار، اظهار کرد: این لرزه‌ها روند غیرطبیعی را نشان نمی‌دهد و بعد از زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری سال ۱۳۹۶ هر روز شاهد خردلرزه‌هایی در همین محدوده هستیم.
وی افزود: هر روز حدود هشت تا ۱۰ لرزه در این منطقه رخ می‌دهد که گاهی با بزرگی سه یا چهار ریشتر هستند.
مسئول شبکه لرزه‎نگاری استان کرمانشاه وقوع لرزه‌ها در محدوده سومار به سمت ایلام را متأثر از زلزله ۷.۳ ریشتری دانست و خاطرنشان کرد: این روند خرد لرزه‌ها تا چند سال ادامه خواهد داشت و خردشدگی که رخ داده باعث وقوع لرزه‌های متعدد خواهد شد.
فروزی گفت: ممکن است تعداد لرزه‌های بالا برای سال‌ها ادامه داشته باشد و این روند بیانگر هیچ شرایط غیرعادی نیست و جای نگرانی وجود ندارد.
مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وقوع زلزله‌های استان در سال جاری داشت و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۳۸ زلزله در گستره استان رخ داده که بزرگترین آنها با بزرگی ۵.۲ ریشتر مربوط به ۱۲ فروردین ماه بوده است.
به گفته فروزی، تعداد لرزه‌های استان بعد از زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ نیز تاکنون به ۷۴۰۳ مورد رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.