صفحه اصلی / سرخط خبرها / مقدمات تکمیل زنجیره‌های صنعت گردشگری بافق فراهم است
مقدمات تکمیل زنجیره‌های صنعت گردشگری بافق فراهم است

فرماندار بافق:

مقدمات تکمیل زنجیره‌های صنعت گردشگری بافق فراهم است

کسب و کار نیوز: فرماندار بافق گفت: مستند سازی، معرفی بناهای تاریخی و تعریف کاربری روز برای بناها در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم زنجیره‌ صنعت گردشگری را در شهرستان کامل کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, محمد زاده رحمانی روز پنجشنبه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه بازدید از غرفه‌های میدان تاریخی خان اظهار داشت: در سال جاری مستند سازی و معرفی بناها، ظرفیت‌ها ی تاریخی و تعریف کاربری روز و بهسازی و مرمت آن‌ها در نظر گرفته شده که به لحاظ اقتصادی در آمد زا باشد و ضمن ایجاد کارآفرینی، زنجیره‌های صنعت گردشگری در شهرستان بافق کامل شود.
وی افزود: طی دو سال گذشته قسمت اعظم بناها شناسایی و استحکام بخشی شده و تعدادی از آن‌ها نیز در برنامه سال جاری دیده شده است که کار مرمت و مقاوم سازی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.
فرماندار بافق با بیان اینکه اکنون به سمت مرمت و بازپیرایی بناها رفته‌ایم، بیان کرد: تعداد زیادی از بناهای بافت تاریخی و تک بناهای روستاها بازپیرایی شده و برای تعدادی از آن‌ها کاربری روز تعیین شده است که با تامین اعتبارات مورد نیاز بهسازی می‌شود.
زاده رحمانی همچنین مرمت طرح‌های میراث فرهنگی در سال گذشته را مستمر و پیوسته بیان کرد و گفت: تمام آثار تاریخی شهری و روستایی شناسایی و نسبت به بهسازی و جلوگیری از آسیب و تخریب آنها اقدام خواهد شد.
امام زاده عبدالله، مسجد جامع کویر زیبای صادق آباد (کمپ کارال)، پارک و دریاچه مصنوعی آهنشهر، مجموعه تفریحی آبشار بافق، مسجد جامع روستاهای قطرم، باقر آباد، صادق آباد باجگان و بشکان از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.