صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ضرورت نوسازی اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
ضرورت نوسازی اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
برنامه تولید و فروش خالص کل صنعت پتروشیمی در سال ۹۶ اعلام شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

ضرورت نوسازی اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

کسب و کار نیوز : معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر لزوم مطالعه کارشناسی و تسریع اجرای پروژه نوسازی اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, بهزاد محمدی روز چهارشنبه ( هشتم خردادماه) در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از طرح‌های ترمیم، بازسازی و استانداردسازی اسکله‌های صادراتی این منطقه، طرح شیرین‌سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی، طرح پتروکیمیای ابن سینا، طرح پتروناد و مجتمع پتروشیمی مارون بازدید کرد و در جریان آخرین وضع فعالیت این طرح‌های توسعه‌ای قرار گرفت.
بر پایه این گزارش، در جریان بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اسکله‌های P1 وp7 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، محمد شریف شهریاری، مدیرعامل شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و همچنین مجریان طرح بازسازی و نوسازی اسکله توضیحاتی ارائه کردند و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ارائه دیدگاه‌های خود بر لزوم مطالعه کارشناسی و تسریع در بازسازی و نوسازی اسکله‌ها تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین در نشستی که در پتروشیمی مارون برگزار شد، اظهار کرد: این پتروشیمی یکی از مجتمع‌های مهم و اقتصادی صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود و این مجتمع با توجه به سرمایه‌گذاری در طرح سلمان فارسی و همچنین طرح جمع‌آوری گازهای مشعل، در آینده حجم خوراک بیشتری دریافت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: با ایجاد واحد خالص‌سازی و تولید اتیلن اکساید با خلوص بالا در پتروشیمی مارون و به‌کارگیری این خوراک در واحد در حال ساخت شرکت کیمیاگران امروز، در آینده با تولید MDEA به‌عنوان یک محصول راهبردی و مورد استفاده در صنعت نفت، گاز کشور به‌صورت بومی تولید خواهد شد.
حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین در نشست هماهنگی توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حضور یافت و اظهار کرد: باید در منطقه ماهشهر نگاه توسعه محور نهادینه شود و در این مسیر از سرمایه‌گذاران در این منطقه استقبال می‌کنیم.
وی تصریح کرد: نگاه ما به سرمایه‌گذار باید نگاهی حمایت‌گرا باشد و فضا و زیرساخت‌های حرفه‌ای را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد.
محمدی با بیان اینکه سیاست کلان مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی حمایت از جذب سرمایه‌گذاران جدید است، گفت: باید برخی مشکلات حضور سرمایه‌گذاران را به‌ویژه در منطقه ماهشهر مرتفع کرد تا بتوانیم توسعه هاب دوم ماهشهر را محقق کنیم.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خطاب به مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: باید برای ایجاد همگرایی در ماهشهر تلاش کنیم و نقش شما در پیشرفت منطقه و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید بسیار تاثیرگذار است.
محمدی افزود: صنعت پتروشیمی در جهان با شتاب در حال پیشرفت است و ما در ایران با توجه به دارا بودن منابع غنی خوراک، باید سرآمد باشیم و با نگاه رو به جلو، صنعت پتروشیمی کشورمان را در مسیر توسعه هدایت کنیم.
وی ادامه داد: موضوع نگهداشت مجتمع‌ها و حفظ تولید مهم است؛ اما باید نگاه رو به جلو را فراموش نکنیم و در منطقه ماهشهر به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در پایین دست نگاهی ویژه داشت.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: حفظ روحیه توسعه‌ای باید در ما زنده بماند و تحول همواره باید از سوی متولیان امر در صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد و از روزمرگی فاصله بگیریم.
وی با بیان اینکه تهیه نقشه‌ راه صنعت پتروشیمی با جدیت در حال پیگیری است، گفت: ۱۸ طرح تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و سه طرح متانول کاوه، متانول بوشهر و الفین ایلام امسال وارد مدار تولید می‌شوند؛ ۱۵ طرح دیگر نیز در سال آینده به‌بهره برداری خواهند رسید.
محمدی، به نقش مهم صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات نهایی اشاره کرد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش و توجه به صنایع تکمیلی می‌تواند ارزش افزوده‌ مطلوبی را به همراه داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید با جدیت از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حضور در صنعت پتروشیمی حمایت کرد و نقش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جذب سرمایه‌های جدید اهمیت زیادی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.