صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / خودزنی در فوتبال بانوان از نگاه سرمربی تیم قائمشهر
خودزنی در فوتبال بانوان از نگاه سرمربی تیم قائمشهر

خودزنی در فوتبال بانوان از نگاه سرمربی تیم قائمشهر

کسب و کار نیوز : سرمربی تیم سپیدار قائمشهر می‌گوید اتفاقاتی که در لیگ برتر فوتبال بانوان افتاد لیگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نباید بانوان تیشه به ریشه فوتبال بزنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال بانوان جمعه، ۱۰ خرداد ماه آغاز می‌شود و تیم سپیدار قائمشهر برابر خلیج فارس شیراز به میدان می‌رود. نماینده قائمشهر با چهار امتیاز و تفاضل گل منفی ۷۷، در جایگاه یازدهم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم در لیگ ۸۲ گل دریافت کرده است و از این نظر بعد از آذرخش تهران (با ۱۰۲ گل دریافتی) دومین خط دفاع ضعیف لیگ را دارد. علاوه بر این، تیم سپیدار تنها ۵ گل به ثمر رسانده است. این تیم از ۱۷ بازی خود تاکنون یک برد، یک تساوی و ۱۵ شکست را در کارنامه ثبت کرده است.
به این ترتیب عملکرد ضعیف این تیم در لیگ موضوع گفت‌و گوی ایسنا با سارا آذری، سرمربی سپیدار بود که او در این مورد بیان کرد: با اینکه در رده یازدهم جدول رده بندی هستیم اما همچنان تلاش می‌کنیم و برای بقا در لیگ می‌جنگیم. اولین تجربه حضورمان در لیگ بود و شرایط خوبی نداشتیم. هر چند در نیم فصل دوم از نظر بازی کردن بهتر شدیم اما متأسفانه نتیجه نگرفتیم. به طور کلی روند بهبود فنی تیم محدود بوده است و نتوانستیم امتیاز کسب کنیم.
او مشکلات مالی را یکی از دلایل عملکرد ضعیف تیم خود دانست و گفت: تنها تیمی هستیم که با پیراهنی دارای لوگو و شماره به زمین می‌رویم و هیچ تبلیغاتی روی لباسمان نیست. کسی نیست که حامی مالی‌مان شود. به دلیل نداشتن اسپانسر امکان جذب بازیکن آن‌چنانی نداشتیم و از نظر ذهنی هم تحت فشار قرار گرفتیم.
آذری به جوان بودن تیم خود اشاره و بیان کرد: بازیکنانم دهه هشتادی هستند و الان هم فصل امتحان آنهاست. هفت نفر از بازیکنانم دانش‌آموز هستند و در بازی با شیراز همراهمان نیستند. این موضوع به معضلی تبدیل شده و روی نتایجمان تأثیر گذاشته است.
نباید تیشه به ریشه خودمان بزنیم
سرمربی تیم سپیدار قائمشهر در مورد حاشیه‌های چند هفته اخیر لیگ و درگیری‌هایی که در برخی از بازی‌ها به وجود آمد، گفت: درگیری بحث جدانشدنی ورزش است ولی در شأن و شخصیت ورزشکارانمان نیست که وارد این مسائل شوند. با توجه به مشکلات فراوانی که بانوان پشت سر می‌گذارند تا لیگ تشکیل شود، چنین مسائلی ناخوشایند است. سازمان لیگ و تیم‌ها با چنگ و دندان به دنبال حفظ لیگ هستند اما درست نیست اینگونه لیگ را تحت تأثیر قرار دهیم. به قول معروف نباید تیشه به ریشه خودمان بزنیم. صبوری‌ها و بخشش‌ها باید بیشتر شود. امسال برای اولین بار وارد لیگ برتر شدم و می‌دانم که چه سخت‌هایی را متحمل می‌شویم، نباید اینگونه لیگ را زیر سوال ببریم.
طولانی شدن لیگ و امتحانات، معضل تیم‌های جوان
او در ادامه خواستار همکاری سازمان لیگ و تیم‌ها با یکدیگر شد و گفت: امیدوارم به تیم‌های تازه وارد و جوانی چون ما نگاه ویژه ای بشود و همکاری‌ها بیشتر باشد. علاوه بر این تیم‌ها هم باید با همدیگر همکاری کنند. به دنبال تغییر زمان بازی با تیم شیراز بودیم و با وجود اینکه سازمان لیگ هم وساطت کرد اما به دلیل مخالفت حریف این اتفاق نیفتاد. این در حالی است که بخاطر فصل امتحانات برخی از بازیکنانم را در اختیار ندارم. امیدوارم سازمان لیگ در فصل‌های بعدی به رده‌های سنی مختلف حاضر در لیگ توجه کند و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که با این مشکلات مواجه نشویم.

همچنین مطالعه کنید:

بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت

به گزارش کسب و کار نیوز ، سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.