صفحه اصلی / سرخط خبرها / وجود ۴۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در استان قزوین
وجود ۴۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در استان قزوین

وجود ۴۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در استان قزوین

کسب و کار نیوز: ‌استاندار قزوین گفت: وجود بیش از ۴۰ هزار بانوی سرپرست خانواده در استان در مقام مقایسه با نسبت جمعیتی استان رقم بالایی است که جای تأمل دارد و باید مسئولان استان برای موضوع معیشت و مسائل فرهنگی و اجتماعی آن‌ها چاره‌جویی کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالمحمد زاهدی در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که با حضور فریبا نظری پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده و مسئولان استان که شب گذشته در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آمار حضور بانوان در دستگاه‌های اجرایی کشور ۴۱ درصد است.
وی افزود: در استان قزوین ۱۳/۷ درصد بانوان در پست‌های مدیریتی شاغل هستند که اگرچه زیاد نیست اما در قیاس با دیگر استان‌های دیگر کشور در به‌کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی وضعیتی قابل‌توجه دارد.
استاندار قزوین یادآور شد: در استان قزوین ۲۹۰ بانوی صنعت‌گر داریم که نشان از فعالیت اقتصادی بانوان در عرصه تولید دارد.
این مسئول با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت انسانی بانوان در بحث اشتغال گفت: گاه دیده می‌شود کرامت بانوان در این حوزه مورد خدشه قرار می‌گیرد که این موضوع قابل‌پذیرش نیست.
وی ادامه داد: باید راهکاری برای کاهش دغدغه‌های تولیدکنندگان به‌ویژه تولیدکنندگان خانم در استان لحاظ شود تا آن‌ها بتوانند راحت‌تر در عرصه تولید فعالیت کنند.
این مسئول تأکید کرد: امروز مسئله بازاریابی محصولات به یک مسئله مهم در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی تبدیل‌شده است که نیاز است در فرایند تولید و عرضه این موضوع موردتوجه بیشتری قرار بگیرد.
زاهدی در پایان عنوان کرد: وجود بیش از ۴۰ هزار بانوی سرپرست خانواده در استان در مقام مقایسه با نسبت جمعیتی استان رقم بالایی است که جای تأمل دارد و باید مسئولان استان برای موضوع معیشت و مسائل فرهنگی و اجتماعی آن‌ها چاره‌جویی کنند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.