صفحه اصلی / سرخط خبرها / قبرستان باستانی که زیر مهدکودک مدفون شده بود
قبرستان باستانی که زیر مهدکودک مدفون شده بود

قبرستان باستانی که زیر مهدکودک مدفون شده بود

کسب و کار نیوز : بررسی‌های انجام‌شده اطلاعات بیشتری در خصوص کشف بقایای انسان در مهدکودکی واقع در فرانسه ارائه کرده است.

یه گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,در سال ۲۰۰۶، گروهی از کودکان در حیاط مهدکودکی واقع در شهری در جنوب فرانسه حین بازی به تلی از گل برخوردند که این موضوع در نهایت منجر به کشف بقایای انسان‌های متعلق به ۵۶۰۰ سال پیش شد.
پس از بررسی‌های مجدد مشخص شد که بخشی از این مهدکودک بر روی ویرانه‌های قبرستانی باستانی متعلق به هزاران سال پیش ساخته شده است. اما مطالعات اخیر بر روی بقایای کشف‌شده این مکان نشان می‌دهد تعداد و قدمت این بقایا بیش از آن‌ چیزی است که در گذشته اعلام شده بود.
در مقاله‌ای که در مجله «علم باستان‌شناسی» در آوریل سال جاری منتشر شده، آمده است: تیم باستان‌شناسی که این محل را مورد بررسی قرار داده بود، موفق به کشف بقایای ۳۰ انسان شد. این آثار شامل بقایای ۲۰ انسان بالغ و ۱۰ کودک می‌شود که در عمق ۵۰ سانتی‌متری دفن شده بودند. نکته قابل توجه دیگر آن است که تاریخ‌گذاری رادیوکربن دندان‌های متعددی که در این گودال کشف شده است،‌ نشان می‌دهد این اجساد در سال‌های بین ۳۶۰۰ سال پیش از میلاد تا ۱۲۵۰ سال پیش از میلاد در این مکان قرار داده شده‌اند.
اما این‌که چرا این مکان ساده و بی‌نشان بیش از دوهزار سال برای دفن درگذشتگان مورد استفاده قرار می‌گرفت هنوز برای دانشمندان مشخص نیست.
«‌هانا جیمز» استاد دانشگاه ملی استرالیا واقع در «کانبرا»‌ بیان کرد: «مورد استفاده قرار گرفتن این مکان برای چنین مدت طولانی عجیب است چرا که هیچ نشانه خاصی در این مکان به کار نرفته است. این قبرستان بر روی یک تپه و یا محلی مشخص ساخته نشده است و به نظر می رسد محلی ناشناس باشد، پس بنابراین نکته قابل توجهی در مورد این مکان وجود داشته که مردم آن زمان مایل به استفاده از آن بوده‌اند.»
درباره هویت افرادی که در این محل دفن شده‌اند اطلاعات مشخصی در دست نیست جز آن که بیشتر آن‌ها افراد محلی بودند. بررسی‌های انجام‌شده بر روی دندان‌های کشف‌شده در این محل نشان می‌دهد تمامی این افراد از محصولات کشاورزی به عنوان خوراک استفاده می‌کردند و هرگز از ماهیگیری به عنوان گزینه‌ای برای تامین خوراک استفاده نکرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احمدرضا فرشچیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.