صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / پارک ملی کرخه بعد از سیلاب در چه حال است؟
پارک ملی کرخه بعد از سیلاب در چه حال است؟

پارک ملی کرخه بعد از سیلاب در چه حال است؟

کسب و کار نیوز : رئیس پارک ملی کرخه با اشاره به آثار سیل خوزستان در این پارک گفت: پوشش گیاهی کرخه مخصوصاً گز و پده به شرایط سیلابی وابسته است و آبگرفتگی جنگل برای این پوشش گیاهی مفید بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد الوندی با اشاره به خسارت سیلاب اخیر به پارک ملی کرخه اظهار کرد: در سیلاب اخیر خسارت‌ها در پارک ملی بیشتر در بخش تأسیسات و ساختمان‌ها و سایت گوزن زرد بوده است و طبق برآورد اولیه حدود ۲ میلیارد تومان به ساختما‌ن‌ها، فنس‌های سایت گوزن‌ها و جاده دسترسی خسارت وارد شده است.
وی افزود: در جریان سیل در بحث حیات وحش یا محیط زیست پارک مشکل چندانی ایجاد نشد زیرا بیشه کرخه نیاز به سیلاب داشت و از سوی دیگر موردی از تلفات یا وارد شدن خسارات به حیات وحش نیز نداشتیم.
الوندی گفت: شاید بیشتر، خزندگان مخصوصاً مارها در این سیلاب‌ها تلفاتی داشته‌اند زیرا تمام بیشه را آب گرفته بود. همچنین قطعاً آشیانه پرندگان مخصوصاً پرندگانی که بر روی سطح زمین آشیانه می‌سازند، نیز به علت آبگرفتگی از بین رفته است اما تلفات و مرگ و میر ناشی از سیلاب مشاهده نشده است.
رئیس پارک ملی کرخه گفت: با این وجود، پوشش گیاهی کرخه مخصوصاً گز و پده به شرایط سیلابی وابسته است و آبگرفتگی جنگل برای این پوشش گیاهی مفید بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.