صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / حقوق مردم بوشهر در مورد حق آلایندگی پاس داشته شود
حقوق مردم بوشهر در مورد حق آلایندگی پاس داشته شود

امام جمعه بوشهر:

حقوق مردم بوشهر در مورد حق آلایندگی پاس داشته شود

کسب و کار نیوز : نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به پیشنهاد برخی از نمایندگان استان‌های همجوار و گزارش محیط زیست نسبت به حق آلایندگی پارس جنوبی اعتراض کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به ادعا و پیشنهاد غیراصولی برخی از نمایندگان استان‌های همجوار در شراکت حق آلایندگی و سهم خواهی آنان از پارس جنوبی بوشهر، اظهار کرد: بی تردید اعتبارات جبرانی و عوارض آلایندگی توسط صنایع آلاینده حق مسلم مردم استان بوشهر است که به جهت تحمل رنج‌ها و مشکلات فراوان آن صنایع مخرب زیست محیطی به ویژه در جنوب استان بوشهر باید منحصراً به این استان تعلق گیرد.
وی با بیان اینکه حقوق مسلم مردم بوشهر در مورد حق آلایندگی باید پاس داشته شود، تصریح کرد: سهم خواهی بی مبنای تقاضا کنندگان به هیچ صورت موجه و قابل قبول نیست و در این باره ورود غیر کارشناسانه برخی از مسئولان پایتخت نشین نیز قابل تأمل بوده و شایان بررسی است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: بنده با دفتر ریاست جمهوری و مسئولان ذی ربط صحبت کرده و درخواست کردم که این موضوع متوقف شود تا نگرانی مردم استان برطرف شود و آنان نیز قول مساعد جهت مسکوت گذاشتن و رد این پیشنهاد را دادند.
آیت الله صفایی بوشهری در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همه مسئولان استان، شخصیت‌ها و اصحاب رسانه که در این زمینه از حقوق مردم استان دفاع نموده‌اند، تاکید کرد: به هیچ وجه این موضوع قابل پذیرش نیست و مردم دلاور و شهید پرور بوشهر نیز هرگز در این باره کوتاه نخواهند آمد.
به گزارش ایسنا، بنا بر پیشنهاد سازمان محیط زیست، میزان آلایندگی برای شهرستان عسلویه ۳۶ درصد، برای شهرستان‌های مهر و لامرد در استان فارس ۲۸ درصد، برای شهرستان جم ۱۴ درصد و پارسیان در استان بوشهر ۲۲ درصد و سهم شهرستان کنگان صفر لحاظ شده است. این پیشنهاد باعث شده مردم، مسئولان و فعالان مدنی و رسانه‌ای استان بوشهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار اصلاح این وضعیت و نگاه عادلانه به موضوع شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.