صفحه اصلی / اسلایدر / تدوین لایحه مالیات بر عایدی سرمایه؛ به‌زودی
تدوین لایحه مالیات بر عایدی سرمایه؛ به‌زودی

سرپرست سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

تدوین لایحه مالیات بر عایدی سرمایه؛ به‌زودی

سرپرست سازمان امور مالیاتی گفت: این سازمان هم اکنون در حال بررسی وضع مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه املاک، طلا، ارز و خودرو است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، سرپرست سازمان امور مالیاتی گفت: این سازمان هم اکنون در حال بررسی وضع مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه املاک، طلا، ارز و خودرو است.

محمد قاسم پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان امور مالیاتی هم اکنون بر روی موضوع مالیات بر عایدی سرمایه کار کارشناسی انجام می دهد و در حوزه املاک، طلا، ارز و خودرو این مالیات می‌تواند وضع شود، البته با توجه به ساختار اجرایی کشور، فرهنگ اجتماعی و زیرساخت‌های اطلاعاتی می توان تصمیم گرفت که این مالیات قابلیت اجرایی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در اجرای هر قانونی زمینه اجرایی و فرهنگ اجتماعی آن دیده نشود شاید در اجرا با مشکل مواجه شود، افزود: سازمان امور مالیاتی با کلیات طرح نمایندگان درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه موافق بود، اما دستگاه های دیگر مخالفت و عنوان کردند که این طرح پخته نیست و تنها یک بعدی به مسکن پرداخته شده است.

سرپرست سازمان امور مالیاتی ابراز امیدواری کرد به زودی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه تدوین شود و تصریح کرد: در حال حاضر بررسی های لازم صورت می‌گیرد تا روی مابقی بازارها و دارایی‌ها به جز مسکن این مالیات وضع شود تا لایحه آن به صورت کلی ارائه شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.