صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / بازار نفت تا پایان ۲۰۱۹ متعادل می‌شود
بازار نفت تا پایان ۲۰۱۹ متعادل می‌شود

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی،

بازار نفت تا پایان ۲۰۱۹ متعادل می‌شود

وزیر نفت کویت پیش‌بینی کرد بازارهای جهانی نفت خام تا پایان سال جاری میلادی به تعادل می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, خالد الفاضل، وزیر نفت کویت، دیروز (دوشنبه، ششم خردادماه) اعلام کرد که با کاهش سطح ذخیره‌سازی نفت در جهان و استمرار رشد تقاضا، بازار نفت تا پایان سال جاری میلادی به توازن می‌رسد، اما این به معنای پایان مأموریت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیست.
با این همه، وی گفت که به دلیل نگرانی‌ها درباره تأثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی و همچنین به دلیل استمرار رشد تولید نفت شیل در آمریکا، همچنان ابهام‌هایی درباره رشد تقاضای نفت وجود داد.
وزیر نفت کویت گفت: امروز آشفتگی زیادی در بازار وجود دارد، به ویژه در رابطه با نگرانی‌های مربوط به عرضه. برای نمونه، پیامدهای اعلام تصمیم آمریکا برای تمدید نکردن معافیت خریداران عمده نفت ایران از تحریم‌ها هنوز به‌طور کامل ادراک نشده است.
الفاضل همچنین به تحریم‌های بیشتر آمریکا ضد ونزوئلا، تنش‌های سیاسی در لیبی، رشد تولید نفت شیل در آمریکا و جنگ تجاری میان آمریکا و چین به عنوان دلایل نامشخص بودن دورنمای عرضه و تقاضای نفت اشاره کرد.
وی گفت: اگر به ذخیره‌سازی تجاری نفت در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (او ئی سی دی) بنگریم، فکر می‌کنم در مسیر درست هستیم؛ سطح ذخیره‌سازی در این کشورها به میانگین پنج سال اخیر نزدیک می‌شود و پایبندی بی‌سابقه اوپک و متحدانش (به توافق کاهش تولید نفت) در ماه آوریل امسال نقش مهمی داشته است.
وزیر نفت کویت افزود: با این همه ما همچنان کار زیادی داریم که باید انجام دهیم و باور دارم که بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی و با نزدیک شدن به پایان این سال، به توازن می‌رسد.
الفاضل اعلام کرد: انتظار می‌رود تقاضای فصلی نفت در چند ماه آینده افزایش یابد، زیرا تعطیلی پالایشگاه‌ها در نقاط مختلف جهان به دلیل عملیات نگهداری، پایان می‌یابد.
وی همچنین درباره احتمال افزایش تولید نفت (اوپک و متحدانش) در نیمه دوم سال جاری میلادی گفت: همه گزینه‌ها روی میز هستند و این احتمال بعید نیست.
وزیر نفت کویت گفت: بدون شک شما به یاد دارید که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، اوپک و متحدانش چه کردند و تصمیم گرفتند با افزایش تولید خود در زمانی که احتمال کمبود عرضه نفت در آن زمان زیاد شد، سطح پایبندی را از ۱۵۲ درصد به ۱۰۰ درصد کاهش دهند.
الفاضل همچنین اعلام کرد توافق همکاری بلند مدت اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپک، در دستور کار نشست بعدی اوپک و متحدانش در ماه ژوئن امسال خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.