صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / احتمال ۳ برابر شدن صادرات نفت روسیه به آمریکا
احتمال ۳ برابر شدن صادرات نفت روسیه به آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،

احتمال ۳ برابر شدن صادرات نفت روسیه به آمریکا

دو اقتصاددان درباره دلایل پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش واردات نفت آمریکا از روسیه، توضیح دادند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, اگرچه دولت آمریکا پیش از این تولیدکنندگان انرژی در روسیه را مورد تحریم‌هایی قرار داد که دسترسی آنها را به سرمایه‌گذاری و فناوری محدود کرد، به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به‌زودی واردات نفت از روسیه را جایگزین واردات از ونزوئلا می‌کنند.
در نیمه نخست ماه مه امسال، آمریکا ۵ میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه وارد کرد، در حالی که این رقم در کل ماه فوریه امسال ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه بود.
ممدوح سلامه، اقتصاددان جهانی نفت گفت: پالایشگران آمریکایی واردات نفت از روسیه را افزایش می‌دهند، زیرا عرضه نفت ونزوئلا مختل شده است، هرگونه افزایش واردات نفت آمریکا از روسیه به عنوان پوششی برای مطالبات نفتی روسیه از ونزوئلا در نظر گرفته خواهد شد.
جیمز ویلیامز، رئیس مؤسسه دبلیوتی‌آرجی نیز تأکید کرد: افزایش واردات نفت خام نوع اورال روسیه به دلیل نیاز پالایشگران جنوب آمریکا برای جایگزینی نفت ونزوئلاست.
سلامه گفت که عواملی همچون کاهش تولید نفت عربستان فراتر از توافق جهانی کاهش تولید نفت، اولویت منطقه آسیا و اقیانوسیه برای فروش نفت عربستان و همچنین برنامه آمریکا برای ذخیره‌سازی نفت وارداتی از منطقه خلیج فارس، سبب شده‌اند آمریکا به جای افزایش واردات از متحدان خود در این منطقه، به روسیه روی بیاورد.
این کارشناس پیش‌بینی کرد که با توجه به توقف واردات از ونزوئلا، آمریکا واردات نفت از روسیه را در سال جاری میلادی سه برابر خواهد کرد.
با این همه، ویلیامز یادآور شد که افزایش واردات نفت آمریکا از روسیه، تصمیم شرکت‌های خصوصی آمریکایی بوده و ربطی به دولت آمریکا ندارد.
از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، واردات نفت آمریکا از روسیه با ۴۰ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.