صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / مهر ویزای ایران در پاسپورت هیات‌های تجاری ثبت نمی‌شود
مهر ویزای ایران در پاسپورت هیات‌های تجاری ثبت نمی‌شود

در نشست خبری روز جهانی صنعت نمایشگاهی مطرح شد

مهر ویزای ایران در پاسپورت هیات‌های تجاری ثبت نمی‌شود

کسب و کار نیوز: محمد جواد قنبری معاون شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی: برخی تجار نگران ثبت مهر ویزای ایران در گذرنامه‌های خود هستند که ممکن است برای سفر به برخی مقاصد همچون آمریکا مشکل‌ساز باشد. در این راستا از قبل عید تاکنون هیچگونه مهر ویزا در پاسپورت هیات‌های تجاری ثبت نمی‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در نشست خبری مدیران ارشد شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران که به مناسبت ۱۵ خرداد روز جهانی نمایشگاه‌ها برگزار شد ، نلسون حضرتی با تشریح فعالیت‌های این شرکت افزود: ما به دنبال این هستیم تا در شرایط فعلی اقتصادی و با وجود تحریم‌ها یک انسجام داخلی قوی و یک حرکت هماهنگ شده در خارج به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه سالانه ۶۶۰ نمایشگاه برگزار می‌کنیم، ادامه داد : بیش از ۴۰۰ نمایشگاه آن تخصصی است که این امر نشان از قدرت ما در منطقه دارد به طوری که اکنون ما تبدیل به یک رقیب قدرتمند برای ترکیه و امارات هستیم  و تلاش داریم یک قطب جدید در حوزه نمایشگاه ها در منطقه خاورمیانه شویم.

وی افزود:  امسال به واسطه تحریم‌ها شرایط اقتصادی کشور سخت‌تر شده است اما با این وجود توانستیم ۲۵ نمایشگاه جدید در تقویم شرکت نمایشگاه‌ها ایجاد کنیم مانند نمایشگاه نفت، تاسیسات و ساختمان ما که  یک برند جهانی است.

وی با اشاره به اینکه با این وجود آمریکا و برخی از متحدانش برای شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه های ایران شروع به سنگ اندازی کرده‌اند، گفت:براین اساس سعی داریم  نمایشگاههای هدف خود را در کشورهای همسایه برگزار کنیم و با حمایت از شرکت‌های ایرانی حضوری قدرتمند در این کشورها داشته باشیم کالاهایی که از طریق نمایشگاه‌ها به کشور وارد می‌شود و تکنولوژی که آنها می آورند یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها است که می تواند در شرایط فعلی کارگشا باشد وزارت صنعت و مدیریت شرکت نمایشگاه به شدت به دنبال این گونه روش ها برای دور زدن تحریم ها هستند.

در ادامه این نشست قنبری معاون مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌ها ادامه داد:صنعت نمایشگاهی در جهان یک صنعت شناخته شده و پر بازده است در حال حاضر سالانه بیش از ۳۱ هزار نمایشگاه در دنیا برگزار می‌شود که ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی داردو  در کشور ما نیز نزدیک به ۲۰۰۰ نفر مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: قصد داریم با برگزاری مراسم روز جهانی نمایشگاه‌ها در ۱۵ خرداد دو پیام را ارسال کنیم.  پیام خارجی ما این است که به‌رغم تحریم‌ها همچنان این صنعت زنده است و حرکت های نوین را دنبال می کند و در راستای فرمایشات رهبر انقلاب برای رونق تولید ملی به دنبال ارائه کالا و خدمات شرکت‌های ایرانی به دنیا به خصوص کشورهای همسایه هستیم و اگر بتوانیم نیازمندی‌های کشورهای همسایه را پوشش دهیم گام بزرگی در صادرات غیرنفتی برداشته‌ایم .در بخش داخلی نیز پیام ما این است که این صنعت اگر جدی گرفته شود می‌تواند در شرایط تحریم ها کمک شایانی به اقتصاد کشور بکند.

وی درباره اثرگذاری تحریم‌ها بر صنعت نمایشگاهی گفت:ما تاکنون هیچ نمایشگاهی را به سبب تحریم ها ملغی نکرده‌ایم هرچند برخی از نامهربانی‌ها و ناملایمات با ما صورت گرفته است که آخرین آن حذف شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه صنایع غذایی پاریس بود اما در همان زمان ما با یکی از کشورهای اروپایی قراردادی ۳ ساله به امضا رسانده‌ایم و شرکت‌های ایرانی در این مدت می‌توانند به صورت دائم محصولات و خدمات خود را در این کشور اروپایی ارائه کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص نحوه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه های داخلی با وجود تحریم‌ها گفت: از ابتدای امسال برای شرکت‌ها و افراد خارجی که برای حضور در نمایشگاه ها به ایران می‌آیند با هماهنگی‌ وزارت امور خارجه در پاسپورت شان درج نمی‌شود و برای واریز هزینه‌های شرکت در نمایشگاه علاوه بر پرداخت نقدی می‌توانند با روش‌هایی که شرکت به صورت محرمانه به آنها می‌دهند هزینه را حواله کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.