صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / ۹۶ درصد مبلغ سپرده‌های حقوقی در اختیار ۳ درصد سپرده‌گذاران است
۹۶ درصد مبلغ سپرده‌های حقوقی در اختیار ۳ درصد سپرده‌گذاران است

۹۶ درصد مبلغ سپرده‌های حقوقی در اختیار ۳ درصد سپرده‌گذاران است

به گفته توکلی، نماینده مجلس سابق 52 درصد مبلغ سپرده‌های بانکی کشور تنها در اختیار 0.4 درصد مشتریان است. او این اعداد و ارقام را نمایانگر فقر در جامعه دانست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، به گفته توکلی، نماینده مجلس سابق ۵۲ درصد مبلغ سپرده‌های بانکی کشور تنها در اختیار ۰٫۴ درصد مشتریان است. او این اعداد و ارقام را نمایانگر فقر در جامعه دانست.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر ۴۰۳ میلیون حساب بانکی در کشور وجود دارد،؛ ۵۲ درصد مبلغ سپرده‌های بانکی کشور تنها در اختیار ۰٫۴ درصد مشتریان است. ۹۶ درصد مبلغ سپرده‌های حقوقی تنها در اختیار ۳ درصد سپرده‌گذاران است. این اعداد و ارقام فاجعه‌بار، مایه خجالت و شرمندگی و نمایانگر فقر جامعه است.

توکلی در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر گفت آزادسازی خرمشهر سه نتیجه مهم ازجمله آزادسازی شهر، برگشتن ورق جنگ و بازگشت روحیه مبارزان را در پی داشت. آزادسازی خرمشهر ۱۵ هزار اسیر، تعداد زیادی تجهیزات جنگی و ارتقا دیپلماسی را برای کشور به ارمغان آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه در حال حاضر خرمشهرها را کسانی تصرف کرده‌اند که به بی‌عدالتی دامن می‌زنند، تصریح کرد: الگوهای نادرست اتخاذشده، بی‌عدالتی و فساد خرمشهرهای دیگری در ایران است که باید آزاد شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کنار گذاشتن امربه‌معروف و نهی از منکر موجب این بی‌عدالتی‌ها شده و وضع کنونی را ساخته است.

او اظهار کرد: یک فرد قمه‌کش تنها به یک نفر آسیب می‌رساند، اما یک مدیر بانکی که ۲ هزار میلیارد تومان وام می‌دهد بدون خونریزی به هزاران نفر آسیب می‌زند.

به گفته توکلی باید به خاطر ایران با فساد جنگید.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.