صفحه اصلی / سرخط خبرها / محمود دولت‌آبادی با آثارش بازار را قبضه کرد
محمود دولت‌آبادی با آثارش بازار را قبضه کرد

گزارش پرفروش‌ترین کتاب‌های اردیبهشت

محمود دولت‌آبادی با آثارش بازار را قبضه کرد

اردیبهشت‌ماه در حالی به پایان رسید که بازار کتاب ایران تغییر چندانی از نظر فروش نداشت، همچنین در میان پرفروش‌ترین نویسندگان، محمود دولت‌آبادی در صدر قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرآنلاین، دومین ماه از فصل بهار همواره برای کتاب و کتابخوانان و فعالان این حوزه پیام‌آور روزهای خوب است، روزهای خوبی که شاید بتواند تا حدودی مرهم درد یک سال این بازار نه چندان سلامت باشد، مرهمی به نام نمایشگاه کتاب تهران که البته مقطعی و گذراست.

در واقع هر سال اوایل اردیبهشت‌ماه با برگزاری این رویداد فرهنگی، بازار کتاب حال و هوای دیگری پیدا می‌کند و  شاهد جنب و جوش زیاد کتاب‌دوستان و کتابخوانان است، اتفاقی که باعث می‌شود تا کتاب‌فروشان همواره برای رسیدن به این ماه لحظه‌شماری کنند. اردیبهشت ۹۸ هم از این قاعده مستثنی نبود و فروش خوبی در زمان برگزاری نمایشگاه عاید ناشران شد اما بنا به گفته چند تن از مدیران کتابفروشی‌ها پس از نمایشگاه، بازار افت نسبی فروش را تجربه کرد. برخی هم معتقد بودند که افزایش فروششان ناشی از بالا رفتن قیمت کتاب است و از نظر تعداد افزایشی نداشتند، با این حال برآورد کلی از وضعیت بازار در اردیبهشت امسال روند یکسان نسبت به سال گذشته است.از رونق اقتصادی و وضعیت فروش فارغ شویم که همواره با شنیدن اخبارش امیدمان ناامید می‌شود و به سراغ پرفروش‌ترین کتاب‌های اردیبهشت برویم که آسمان این ماه مملو از ستارگان تابان ادبیات ایران و جهان است.

از نویسنده فقید گابریل گارسیا مارکز گرفته تا هانریش بل و ناباکوف تا نویسندگان بومی خودمان دولت آبادی، معروفی و آذریزدی، چهره‌هایی که رقابت پرفروش‌های این ماه را جذاب‌تر از همیشه کردند.

البته رقابت هم در اردیبهشت حسابی داغ شد و نویسندگان ایرانی و غربی پابه‌پای هم برای رسیدن به صدر تلاش کردند.در این بین طبق رسم هر ماه، رمان و داستان در صدر پرفروش‌ترین آثار قرار داشتند و  حوزه‌های بیوگرافی، شعر و روانشناسی هم با نمایندگانی در این فهرست حضور داشتند.این ماه کتاب «انسان خردمند» نوشته یووال نوح هراری پرتکرارترین اثر بود اما عنوان پرفروش‌ترین نویسنده به او و نویسنده ای از ایران زمین تعلق گرفت، محمود دولت‌آبادی که بیشترین تعداد اثر را در میان پرفروش‌ها در اختیار داشتند.سخن کوتاه کنیم و به سراغ جزییات پرفروش‌های اردیبهشت ماه برویم، تلاش‌مان این بود که تمامی کتابفروشی‌ها تعداد نسخه آثار پرفروش خود را اعلام کنند. در ادامه با سایر آثار پرفروش نویسندگان ایرانی و خارجی در اردیبهشت آشنا می‌شوید.(ترتیب کتابفروشی‌ها اتفاقی است.)

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.