صفحه اصلی / سرخط خبرها / اصلاح الگوی مصرف آب مثل آلودگی هوا در اولویت قرار گیرد
اصلاح الگوی مصرف آب مثل آلودگی هوا در اولویت قرار گیرد

عضو شورای شهر تهران گفت

اصلاح الگوی مصرف آب مثل آلودگی هوا در اولویت قرار گیرد

کسب و کار نیوز: عضو شورای شهر تهران گفت: اهمیت اصلاح الگوی مصرف آب در شهرداری تهران به حدیست که باید همچون مشکلات ترافیک و آلودگی هوا در صدر اولویت ها و برنامه‌های مدیران شهری قرار گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، شهربانو امانی در جریان برگزاری یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مصرف آب اظهار کرد: بارش‌های اخیر در سراسر کشور، با وجود مشکلات فراوانی که برای عده‌ای از هموطنان در برخی از مناطق پدید آورد، در سایر مناطق، رحمت و لطف الهی بود که امید را برای رفع مشکل کم آبی در دل مردم تقویت کرد.

وی ادامه داد: در استان تهران با آغاز فصل آبگیری سدها، تعدادی از سدهای تامین کننده آب تهران هم اکنون سرریز شده‌اند و مابقی نیز تا اواخر خرداد ماه به حداکثر ظرفیت آبگیری خود می‌رسند.پیش بینی مسئولان نیز حاکی از آن است که بر خلاف چندین سال گذشته که در شرایط خشکسالی و بحران به سر می‌بردیم امسال با توجه به بارندگی‌ها، شرایط از نظر تأمین آب به وضعیت نرمال رسیده است.

امانی گفت: اگرچه وضعیت آب‌های سطحی در سال‌جاری مناسب ارزیابی می‌شود و چه بسا در بسیاری از مناطق نیاز به هشدار درباره وضعیت مصرف آب نباشد، اما لازم به ذکر است حتی با وجود بارش های اخیر، وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی که طی سالیان طولانی مورد بهره برداری بی رویه قرار گرفته است با شرایط نرمال فاصله زیادی دارد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از آب مورد نیاز شهر تهران نیز از همین منابع زیرزمینی تامین می‌شود. برداشت بی رویه آب از منابع آب زیرزمینی در سالیان اخیر موجب کاهش چشمگیر سطح آبهای زیرزمینی شده است و بدیهی است منابعی که تشکیل آنها سالیان متمادی به طول انجامیده است با یک و یا حتی چند سال بارندگی نسبتاً مناسب، قابل جایگزینی نیست.لذا اصلاح الگوی مصرف آب و صرفه جویی توسط مردم و نهادهای دولتی و عمومی همچنان یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود تذکرات متعدد اینجانب در خصوص مصرف نادرست آب در مدیریت شهری، نظیر آبیاری فضای سبز و شستشو، همچنان شاهد اهمال برخی عوامل شهرداری تهران در نحوه استفاده از منابع آب هستیم، گفت: آخرین نمونه آن نیز شستشوی گاردریل های خیابان کریمخان زند در تاریخ  ۹۸/۳/۳ با استفاده از فشار مستقیم آب بود.

امانی یاد آور شد: اهمیت اصلاح الگوی مصرف آب در شهرداری تهران به حدیست که باید همچون مشکلات ترافیک و آلودگی هوا در صدر اولویت ها و برنامه‌های مدیران شهری قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: بیم آن می‌رود بارش‌های اخیر موضوع آب را از ذهن پر دغدغه مسئولان، خارج کرده باشد و موجب شود با غفلت از مهلتی که خداوند مجددا به ما برای چاره اندیشی در خصوص بحران آب عطا کرده است، فرصت سوزی کنیم.

امانی تصریح کرد:در این باره و در اجرای ماده ۷۳ قانون شوراها به شهردار تهران تذکر می‌دهم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.