صفحه اصلی / سرخط خبرها / مهر ماه امسال پرونده بازسازی مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه بسته می‌شود
مهر ماه امسال پرونده بازسازی مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه بسته می‌شود

مهر ماه امسال پرونده بازسازی مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه بسته می‌شود

به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه، مهر ماه امسال پرونده بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان بسته می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مرزبان نظری به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری استان و پس از بررسی میزان خسارات وارد آمده به مدارس مناطق زلزله زده مشخص شد از ۷۵۷ فضای آموزشی با ۲۸۵۴ کلاس درس مناطق تحت تأثیر زلزله، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث‌باباجانی، دالاهو، گیلانغرب و قصرشیرین آسیب دیده‌اند، البته هیچکدام از این فضاهای آموزشی آوار نشده بود.
نظری با اشاره به حضور چشمگیر خیرین مدرسه ساز در جریان مرمت و بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، افزود: بعد از وقوع زلزله حضور چشمگیر خیرین منجر به انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۹۴ فضای آموزشی و پرورشی با مبلغ ۱,۱۲۰ میلیارد ریال شد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه ادامه داد: از این تعداد عملیات اجرایی ۱۷۲ فضای آموزشی با ۷۵۸ کلاس درس و با زیربنای ۶۹ هزار و ۷۰۷ متر مربع شروع شده که تاکنون ۸۴ پروژه با ۲۵۲ کلاس درس به بهره برداری رسیده و ۵۸ پروژه با ۳۵۹ کلاس درس نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید. تحویل ۳۰ مدرسه باقیمانده نیز در صورت تأمین اعتبار از سوی خیرین تا پایان سال ۹۸ انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: از ۷۸ مدرسه آسیب دیده در جریان زلزله تاکنون ۵۳ مدرسه روستایی تکمیل و تحویل شده و کار بازسازی ۲۵ مدرسه دیگر نیز که همگی جزو مدارس شهری هستند، در دست ساخت است که احتمالاً همه این مدارس تا مهرماه امسال تحویل خواهد شد و بدین ترتیب پرونده بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بسته خواهد شد.
کار اصلاح سیستم‌های گرمایشی ۱۶۰۰ کلاس درس استان باقی مانده
وی در ادامه اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده در راستای اصلاح و بهینه سازی سیستم گرمایشی مدارس داشت و افزود: سال گذشته سیستم‌گرمایشی ۲۷۰ مدرسه با ۸۹۷ کلاس با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال به وسیله سیستم حرارت مرکزی و بخاری تابشی استانداردسازی شد که اکثر این مدارس در مناطق محروم استان بودند.
نظری با بیان اینکه هم اکنون کار اصلاح سیستم گرمایشی ۱۶۰۰ کلاس درس استان باقی مانده، گفت: عمده این مدارس روستایی زیر سه کلاسه هستند که در حال حاضر از بخاری کاربراتوری نفتی استفاده می‌کنند که غیراستاندارد هم نیست، اما تجهیز این کلاس‌های درس به سیستم‌های حرارت مرکزی در برنامه است.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه تاکید کرد: برای اتمام کار اصلاح و بهینه سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس به نزدیک ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.