صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / سه‌پایه مشعل آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی نصب می‌شود
سه‌پایه مشعل آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی نصب می‌شود

سه‌پایه مشعل آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی نصب می‌شود

کسب و کار نیوز : مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از عملیات بارگیری، مهاربندی و انتقال سه‌پایه مشعل آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی به منظور نصب در موقعیت D این فاز در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, محمدمهدی توسلی‌پور اعلام کرد: این سازه، آخرین سه‌پایه مشعل سکوهای فاز ۱۴ است که پس از ساخت در یارد ایزوایکو در بندرعباس، به‌وسیله شناور تندگویان حمل و آماده نصب در موقعیت سکوی اقماری ۱۴D می‌شود.
وی درباره زمان نصب این سازه افزود: شناور حامل سه پایه مشعل سکوی ۱۴D، دوم خردادماه و در نخستین وضع پایدار دریا عازم میدان گازی پارس جنوبی شد و در صورت شرایط مساعد جوی، عملیات نصب این سازه ۵۱۰ تنی با ارتفاع ۷۹ متر، از سوی شناورنصاب SEAPAD از روز هشتم خردادماه آغاز می‌شود و عملیات شمع‌کوبی و نصب کامل این سازه باتوجه به پیش‌بینی پدیده رفیوزال، حدود یک ماه زمان می‌برد.
در حال حاضر با بهره‌برداری از دو سکوی اصلی ۱۴A و اقماری ۱۴C، روزانه ۲۸.۳ میلیون مترمکعب گاز غنی معادل یک فاز استاندارد در بخش فراساحل این طرح از میدان گازی مشترک پارس جنوبی برداشت و برای تصفیه به خشکی ارسال می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.