صفحه اصلی / سرخط خبرها / دبی، دومین شهر گران‌قیمت خاورمیانه
دبی، دومین شهر گران‌قیمت خاورمیانه

دبی، دومین شهر گران‌قیمت خاورمیانه

کسب و کار نیوز: دبی در سواحل جنوب شرق خلیج فارس واقع شده است. دبی در کنار ساحل واقع شده است و در راس کلان شهر دبی-شارجه-عجمان است. حکومت دبی سلطنتی است. شهر دبی مساحتی بیش از 4هزار کیلومتر دارد و جمعیت آن در سال 2018 در حدود سه میلیون نفر برآورد شده است. مردم این شهر از ملیت‌های هند، پاکستان، امارات، فیلیپین و سریلانکا هستند. مذهب مردم این شهر، اسلام است. بنابراین گردشگران با ورود به شهر اسلامی دبی، باید به قوانین این شهر احترام بگذارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا, دبی یکی از بنادر مهم تجاری است. این شهر در سال ۲۰۱۲ عنوان بیست و دومین شهر گران‌قیمت خاورمیانه را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۱۳ حق برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ را کسب کرد. شهرهای شارجه، راس‌الخیمه در شمال دبی و شهر ام‌القوین در شرق آن واقع شده است.
بهترین زمان سفر به دبی
آب و هوای دبی گرمسیری است و در کمربند بیابانی واقع شده است. تابستان‌های شهر دبی گرم و مرطوب است و میانگین دمای آن در حدود ۴۱ درجه است. دمای هوای دبی در شب در حدود ۳۰ درجه کاهش می‌یابد. بیشترین دمای ثبت شده در دبی در حدود ۵۵درجه بوده است که در سال ۲۰۰۲ ثبت شده است. بنابراین بهترین زمان سفر به دبی، ماه‌های نوامبر تا مارس است. دبی از نظر آب و هوایی به دو فصل گرم و گرم‌تر تقسیم می‌شود. این شهر در زمستان، آسمانی صاف دارد و دمای آن مطبوع و ساحلی است. بنابراین فصل شلوغ گردشگری سال برای تور دبی، فصل زمستان است. بنابراین گردشگران زیادی در سواحل و هر جای دبی به این مکان می‌آیند و از دیدن مناطق جذاب آن لذت می‌برند.
دیدنی‌های دبی
دبی را پایتخت خرید خاورمیانه، نام نهاده‌اند. این شهر بیشتر از ۷۰ مرکز خرید دارد. اگر قصد سفر به دبی را دارید از طریق تور ارزان دبی اقدام کنید. در تور دبی می‌توانید مراکز خرید متنوع این شهر را دیده و از آنها خرید کنید. این مراکز خرید شامل بازارهای طلا، مرکز خرید مرکاتو، مرکز خرید ابن بطوطه نام برد. سوغاتی‌های دبی شامل لوازم و وسایل متنوعی می‌شوند. لباس، وسایل الکترونیکی، فرش، شال‌های متفاوت از جنس‌های مرغوب ابریشم و… طلا، عطر و وسایل زینتی، خوراکی‌هایی مثل خرما را می‌توان مواردی از این دست، قلمداد کرد.
اگر به دنبال گشت و گذار در دبی به صورت ارزان و کم‌هزینه هستید، می توانید از مترو و یا تاکسی‌های دبی استفاده کنید. گردشگرانی که به دبی می‌روند بیشتر به قصد تفریح در سواحل این شهر، خرید از مراکز خرید آن و جاذبه‌های دیگری که در این شهر وجود دارد اقدام به مسافرت می‌کنند.
جاهای دیدنی دبی متنوع هستند. از جاهای مشهور این شهر می‌توان به برج خلیفه دبی اشاره کرد. این مکان دیدنی، که بلندترین برج دنیا است، مهم‌ترین نماد شهر دبی محسوب می‌شود.در دبی علاوه بر مراکز خرید که به آن اشاره شد، پیست اسکی و آکواریوم این شهر هم از جاذبه‌های آن به شمار می‌روند. موزه دبی، خانه آل مکتوم، دهکده میراث و غواصی دبی، برج العرب، مسجد جمیرا و… را می‌توان از دیدنی‌های دبی برشمرد.
سه مکان محبوب دبی
اسکله ابرا در دبی، یکی از نقاط تاریخی شهر است که در کنار آن می‌توانید تجربه دریایی این شهر را رقم بزنید. گردش با قایق‌های چوبی و سنتی در این اسکله، در آب‌های خلیج فارس، لذتی دارد که می‌توانید آن را دنبال کنید.
پارک آبی دبی که وادی وحشی هم نام دارد از دیگر جاذبه‌های شهر است. این مکان تفریحی در بین هتل برج‌العرب و هتل ساحلی جمیرا قرار گرفته است و از وسایل تفریحی مجهز و متنوعی برخوردار است. این مکان متنوع، در بین گردشگرانی که از دبی دیدن می‌کنند، محبوبیت زیادی دارد. از امکانات پارک آبی دبی،می‌توان به دوچرخه سواری، قایقرانی در دریاچه مصنوعی پارک،کریکت و مکانی که برای بازی کودکان مجهز شده است، اشاره کرد
اگر تا کنون به دبی نرفته‌اید و قصد رفتن به این شهر را دارید بهتر است قیمت تور دبی را در سایت گردشگری توریاب جستجو کنید و سپس با مقایسه انواع تورهای دبی که از نظر نوع پرواز و هتل و چند شب بودن با هم متفاوت می‌باشند کنید علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، با جاهای دیدنی آن آشنا شده و از سفر خود لذت ببرید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.