صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / گلایه ماکویی‌ها از نبود دستگاه سی تی اسکن در این شهر
گلایه ماکویی‌ها از نبود دستگاه سی تی اسکن در این شهر

گلایه ماکویی‌ها از نبود دستگاه سی تی اسکن در این شهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: مطالبات مردم در خصوص خرید دستگاه سی تی اسکن و احداث بیمارستان تخصصی در شهرستان ماکو به جد پیگیری می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, در پی درج خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نبود دستگاه سی تی اسکن در ماکو و تمایل نداشتن مسئولین بخش سلامت برای ورود تکنولوژی‌های پزشکی به این شهرستان، دکتر صمدی پیرو، رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو توضیح داد: فرایند خرید و استقرار دستگاه سی تی اسکن ماکو، پروسه‌ای زمان بر بوده که شامل گرفتن مجوزهای لازم از سازمان‌های مختلف از جمله سازمان انرژی اتمی است.
وی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولین شبکه بهداشت و درمان ماکو از ابتدای سال ۹۷، مراحل کلیدی و بسیار مهم خرید دستگاه شامل، تأمین اعتبار، قرارداد با هیأت امنا، صرفه جویی ارزی و ثبت سفارش خرید سی تی اسکن انجام شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو همچنین اضافه کرد: طبق مفاد قرارداد منعقده در بین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و هیأت امنای صرفه جویی ارزی، تأمین و خرید دستگاه مورد نظر ۶ ماه پس از زمان واریزی مبلغ دستگاه مذکور انجام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به مبلغ واریزی با عنایت ویژه سازمان منطقه آزاد ماکو و واریزی مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان از مبلغ کل سی تی اسکن، در اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۷ صورت گرفته و ثبت سفارش دستگاه مذکور نیز طی اردیبهشت ماه امسال برای دستگاه پیشرفته سی تی اسکن ۱۶ اسلایس جهت استقرار در بیمارستان فجر ماکو انجام شده است.
وی افزود: پیرو پیگیری‌های مستمر مسئولین شبکه بهداشت و درمان ماکو در تلاشیم تا دستگاه مذکور زودتر از موعد مقرر در بیمارستان فجر ماکو مستقر شود، در صورت تأخیر در خرید و واگذاری دستگاه مذکور توسط هیأت امنای صرفه جویی ارزی، طبق مفاد قرارداد ذکر شده این هیأت امنا ملزم به پرداخت خسارت‌های لازم است.
صمدی همچنین در خصوص عدم موافقت با احداث بیمارستان تخصصی در شهرستان ماکو، تصریح کرد: پیرو درخواست کتبی صورت گرفته مبنی بر احداث بیمارستان تخصصی، با نظر موافق و حمایتی، در این خصوص با وزارت بهداشت و درمان مکاتبه شده است که تاکنون جوابیه‌ای مبنی بر رد یا تأیید وزارت صورت نگرفته است.
وی اظهار کرد: با پیگیری‌های و برنامه ریزی های انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان ماکو امید داریم مجوز و موافقت‌های مذکور را از وزارت بهداشت و درمان اخذ کنیم تا بتوانیم قدم مثبتی در راستای حل مشکلات مردم منطقه در حوزه بهداشت و درمان برداریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.