صفحه اصلی / سرخط خبرها / نگاهی به موزه اسلامی استرالیا
نگاهی به موزه اسلامی استرالیا

به گزارش دیلی صاباح،

نگاهی به موزه اسلامی استرالیا

کسب و کار نیوز: موزه اسلامی استرالیا نام موزه‌ای واقع در ملبورن است که اطلاعاتی درباره تاریخچه اسلام و مسلمانان این شهر به بازدیدکندگان ارائه می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, موزه اسلامی استرالیا که توسط «مصطفی فاعور» تاجر مسلمان استرالیایی و همکاری دولت فدرال این کشور تأسیس شده است، اولین و تنها موزه اسلامی این کشور محسوب می‌شود. این موزه که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد، تاکنون میزبان بیش از ۵۰ هزار نفر بازدیدکننده بوده است.
«مریم چادْری» مدیر این موزه درباره هدف تأسیس این موزه بیان کرد: «می‌خواستیم افراد بیشتری زیبایی اسلام را ببیند و درباره آن بیاموزند.»‌
وی افزود، بازدیدکنندگان می‌توانند درباره تاریخچه اسلام در استرالیا و دیگر مناطق جهان، دانشمندان برجسته مسلمان، مشارکت مسلمانان استرالیایی در وقایع این کشور و مفهوم اولیه و اساسی اسلام، اطلاعات بیشتری به‌دست آورند.
مدیر موزه اسلامی استرالیا با اشاره به این که مسئولان این موزه با بازخورد مثبت بازدیدکنندگان استرالیایی و دیگر کشورهای جهان مواجه بوده‌اند، افزود: «بیشتر بازدیدکنندگان این موزه هیچ پیشینه‌ای از مسلمان این کشور و اسلام ندارند.»
«چادْری» افزود: «برای بسیاری از بازدیدکنندگان موزه اسلامی استرالیا، این اولین ارتباط با جامعه مسلمانان استرالیا محسوب می‌شود. بسیاری از بازدیدکننگان تحت تأثیر اطلاعات جدید این موزه قرار گرفته‌اند و چندین بار دیگر از این موزه بازدید به عمل می‌آورند.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.