صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / زنده شدن ذخیره گاه زالزلک در خراسان‌شمالی
زنده شدن ذخیره گاه زالزلک در خراسان‌شمالی

معاون فنی اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی خراسان شمالی:

زنده شدن ذخیره گاه زالزلک در خراسان‌شمالی

کسب و کار نیوز: معاون فنی اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی خراسان شمالی از زنده شدن ذخیره گاه زالزالک در این استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, کامبیز انصاری با اشاره به وجود ذخیره گاه زالزلک در منطقه مملجه در شهرستان بجنورد گفت: این منطقه به لحاظ نگهداری گونه‌های نادر گیاهی بومی یکی از مناطق مهم ذخیره گاهی استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.
وی افزود: بارندگی‌های بسیار خوب در سال جاری موجب شده زادآوری این گونه در این ذخیره گاه بسیار خوب شود. هم اکنون در این منطقه درختان زالزالک با پایه‌های دو، سه، چهار، هفت و هشت ساله مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه در منطقه مذکور گونه‌های مختلف زالزالک رشد می‌کند، اظهار کرد: از چند سال گذشته این منطقه به منظور حفظ و انجام زادآوری قرق اعلام شده است.
به گفته این مسئول، مساحت ذخیره گاه زالزالک در مملجه، هشت هکتار است.
وی بیان کرد: زالزالک گیاهی از تیره گل سرخیان و بیشتر به شکل درختچه است که دارای شاخه‌های خاردار و گل‌های سفید، معطر و میوه‌های زرد و نارنجی رنگ است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: زالزالک به صورت خودرو در خراسان شمالی، گرگان، اراک، کلاردشت، ارومیه، بروجرد، کوهستان‌های البرز و حتی ناحیه پس قلعه شمال تهران رویش دارد و در شمال ایران به گونه‌های وحشی آن ˈولیکˈ می‌گویند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.