صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / تکمیل سد بش قارداش در اولویت نیست
تکمیل سد بش قارداش در اولویت نیست

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

تکمیل سد بش قارداش در اولویت نیست

کسب و کار نیوز : سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در حال حاضر اولویت وزارت بهداشت برای تکمیل پروژه های سد سازی مربوط به سدهایی است که متعلق به تامین آب شرب هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مرتضوی با اشاره به اینکه عملیات ساخت این پروژه در سال ۹۲ آغاز شد، افزود: کاربری این سد کشاورزی و گردشگری است به همین علت در حال حاضر جز پروژه‌های اولویت دار وزارت نیرو برای تکمیل نیست.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه ذخیره سازی آب رودخانه فیروزه در پشت سد و پمپاژ آن به باغات پایین دست که حدود ۸۰۰ هکتار می‌شود، در زمان کمبود است. هم اکنون این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به اینکه مدت پیمان این پروژه ۱۴ ماهه بوده اما هم اکنون نیمه کاره رها شده است.
پیش از این جواد مشکینی، مدیر پیشین دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اظهار کرده بود: رودخانه فیروزه یکی از یکی از رودخانه‌های موجود در شهرستان بجنورد است که مقدار قابل توجهی از آن در فصل بهار و تابستان به مصرف بخش کشاورزی می‌رسد اما در فصل زمستان با توجه به اینکه امکان ذخیره سازی خاصی وجود ندارد مقداری از آن استفاده نمی‌شود.
وی تاکید کرد: البته بخشی از آب این رودخانه نیز آب آب خوان شهرستان بجنورد را تأمین می‌کند.
به گفته مشکینی، دبی آب رودخانه فیروزه در محل بش قارداش در فصل تابستان ۴۰ تا ۵۰ لیتر بر ثانیه و در زمستان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.