صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کارآفرینان خراسان رضوی طبقه بندی می شوند
کارآفرینان خراسان رضوی طبقه بندی می شوند

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت

کارآفرینان خراسان رضوی طبقه بندی می شوند

کسب و کار نیوز: رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: به منظور توسعه فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان 'رونق تولید' نامگذاری شده است کارآفرینان استان طبقه بندی می شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر لبافی افزود: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیتهای استانی و برخی از اختیاراتی که در سطح ملی به استان داده می شود کارآفرینانی که علاوه بر حوزه اقتصادی، در مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز اثرگذار بوده و زمینه توسعه را فراهم کرده اند را شناسایی و طبقه بندی کنیم.
وی اظهار کرد: این طبقه بندی در قالب ارائه کارتهای سه رنگ شامل طلایی، نقره ای و برنزی انجام می شود که کارآفرینان براساس شاخصهای تعیین شده یکی از این کارتها را دریافت می کنند و از مزایای آن بهره مند می شوند.
رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: تعیین شاخصهای لازم برای دریافت یکی از کارتهای سه رنگ به کارگروهی متشکل از دستگاههای اجرایی حوزه اقتصادی و چهار تشکل بخش خصوصی ارجاع داده شده تا پس از آماده سازی شاخصها در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در خرداد ماه کنونی برگزار می شود به تصویب برسد.
لبافی با اشاره به تعیین ۴۰ شاخص از سوی کارگروه مزبور برای دریافت کنندگان کارتهای سه رنگ افزود: مهمترین این شاخصها سرمایه گذاری برای مناطق مختلف به ویژه معینهای اقتصادی در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار، خوش حساب بودن در دستگاههای اجرایی، بیمه پردازی و مالیات پردازی به موقع و مشارکت در توسعه متوازن مناطق مختلف استان به ویژه شهرستانهاست.
وی اضافه کرد: این طبقه بندی منجر به تفکیک بین کارآفرینان خوش حساب و تاثیرگذار در تامین منابع صندوقهای بیمه ای و مالیاتی و امثال آن، توسعه اشتغال و تامین ارز حاصل از صادرات برای استان خواهد شد.
رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در همه کشورهای توسعه یافته، منابع صندوقهای مختلف اعم از مالیاتی، بیمه ای و کشاورزی را کارآفرینان تامین می کنند و از این لحاظ در آن کشورها جایگاه ویژه ای برای کارآفرینان، صاحبان سرمایه و فکر و اندیشه به وجود آمده است.
لبافی افزود: هر چه قدر بتوان صداقت در کار و فرهنگ کارآفرینی را توسعه داد به طور طبیعی به اشتغال، تامین سرمایه صندوقهای مالی، بیمه ای، صادراتی و ارزآوری برای کشور کمک بیشتری می شود.
وی اضافه کرد: به طور قطع بعد از این طبقه بندی تعداد کارآفرینانی که موفق به دریافت کارت طلایی شوند محدود و در حد ۱۰ تا ۱۵ نفر خواهد بود و افراد دارای کارت طلایی از مزیتهایی از جمله حضور در همه جلسات تصمیم گیری استان به عنوان نخبگان، دیدار فوری با مسئولان استان، بهره مند شدن از مزایا و امتیازات دستگاههای اجرایی در سطوح مختلف برخوردار خواهند شد در حالی که این مزیتها برای دارندگان کارتهای نقره ای و برنزی کمتر از کارت طلایی خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.