صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / معامله ۱۳۹ هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالای ایران
معامله ۱۳۹ هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالای ایران

معامله ۱۳۹ هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالای ایران

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی اردیبهشت ماه سال 98، شاهد معامله بیش از دو میلیون و 297 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 139 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به فروردین ماه به ترتیب رشد 81 و 90 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بورس کالا، تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی اردیبهشت ماه سال ۹۸، شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۲۹۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۳۹ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به فروردین ماه به ترتیب رشد ۸۱ و ۹۰ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.
طی مدت مذکور تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۴۶۴ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۵ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.

در این تالار بالغ بر ۳۵۷ هزار و ۹۰۳ تن انواع قیر، ۳۴۵ هزار و ۹۱۹ تن انواع مواد پلیمری و ۱۲۰هزار و ۵۶۶ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۵۱۲ هزار و ۲۰۰ تن وکیوم باتوم، ۲۶ هزار و ۶۲۵ تن گوگرد، ۳ هزار و ۴۹۰ تن عایق رطوبتی، ۹۷ هزار و ۲۵۰ تن لوب کات و ۲۰ تن گازها و خوراک ها اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی اردیبهشت ماه میزبان معامله ۸۲۵ هزار و ۱۳۸ تن انواع کالا به ارزش ۶۳ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال بود.

در این تالار ۷۵۳ هزار و ۹۰ تن انواع فولاد، ۳۲ هزار و ۱۳۰ تن انواع مس، ۶۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۸ تن کنسانتره، ۱۶هزار و ۶۰۰ تن آلومینیوم، ۶۳ کیلو گرم شمش طلا و ۲ هزار و ۵۹۰ تن شمش روی از سوی مشتریان خریداری شد.

بر اساس این گزارش تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز طی ماه گذشته شاهد معامله ۳۷ کیلوگرم زعفران رشته ای و یک هزار و ۷۰۰ تن خرما بود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۵ هزار و ۷۶۰ تن کالا را تجربه کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.