صفحه اصلی / چند رسانه ای / طرح هوشمند «شورلت تراورس» برای بهبود رانندگی نوجوانان
طرح هوشمند «شورلت تراورس» برای بهبود رانندگی نوجوانان

طرح هوشمند «شورلت تراورس» برای بهبود رانندگی نوجوانان

بسیاری از افراد کم سن و سال یا بی تجربه هنگام رانندگی با خروج از پارکینگ مشکل دارند. اکنون شرکت شورلت در مدل شورلت تراورس2020 نوعی سیستم هوشمند را ایجاد کرده است که می تواند مشکلات رانندگان کم تجربه را حل کنند.

بسیاری از افراد کم سن و سال یا بی تجربه هنگام رانندگی با خروج از پارکینگ مشکل دارند. اکنون شرکت شورلت در مدل شورلت تراورس۲۰۲۰ نوعی سیستم هوشمند را ایجاد کرده است که می تواند مشکلات رانندگان کم تجربه را حل کنند.

سیستم جدید و هوشمند شورلت می تواند بسیاری از مشکلات رایج در هنگام رانندگی را از میان بردارد و حل کند. شاید برایتان سوال باشد که این ویژگی جدید قرار است دقیقا چه بازخوردی داشته باشد. این ویژگی رانندگی جدید با این هدف اجرا می شود که مشکلات و رفتارهای خطرناک نوجوانان پشت فرمان خودرو به حداقل برسد. برای مثال این ویژگی جدید تا زمانی که اطمینان حاصل شود که کمربندهای ایمنی قبل از شروع حرکت بسته شده است، اجازه حرکت نمی دهد.

شورولت اعلام کرده که در این سیستم خودرو وضعیت از حالت پارک تا حرکت “۲۰ ثانیه” وقفه ایجاد می کند. نخستین فشار پای راننده روی پدال گاز نیز با یک زنگ و اعلان هشدار همراه می شود که کمربند ایمنی خود را ببندید. البته هنوز مشخص نیست که اگر خودرو بعد از ۲۰ ثانیه دوباره پارک کند یا پا روی ترمز بیاید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

جالب است بدانید این سیستم حتی می تواند رادیو را نیز در صورت عدم رعایت نکات ایمنی خاموش کند. سیستم هشدار سرعت و کاهش شاخص های سرعت کلی نیز را تنظیم می کنند و کل سرعت را به طور کامل کاهش می دهند.از سوی دیگر اگر نوجوانان حین رانندگی مرتب تخلف کنند و سرعت غیرمجاز بروند، والدین می توانند یک “کارت گزارش” دریافت کنند که نشان می دهد نوجوان آنان در حال انجام حرکات غیرقانونی است. شورولت اعلام کرده که برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ این سیستم را در نسخه های جدید خودرو خود اجرا می کند.

 

همچنین مطالعه کنید:

مالیات بر خودرو‌های لوکس تعیین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.