صفحه اصلی / سرخط خبرها / جوجه‌آوری لک‌لک‌های مهاجر در روستاهای کردستان
جوجه‌آوری لک‌لک‌های مهاجر در روستاهای کردستان

جوجه‌آوری لک‌لک‌های مهاجر در روستاهای کردستان

کسب و کار نیوز: هر ساله با نزدیک شدن فصل بهار، شاهد مهاجرت لک‌لک‌های سفید به استان کردستان به منظور جوجه آوری و تابستان گذرانی هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, لک لک سفید با نام کُردی «حاجی له‌ق له‌ق» یکی از گونه‌های پرندگان با رفتاری اجتماعی است که تالاب زریبار و روستاهای اطراف آن یکی از زیستگاه‌های مهم آن در منطقه است.
لک لک سفید با نام علمی « Ciconia Ciconia » پرنده‌ای با ۱۰۲ سانتی‌متر طول در زمره بزرگترین پرندگان کنارآبزی است. نر و ماده این پرنده هم شکل هستند و جزو پرندگان زادآور تالاب زریبار است.
این پرنده آرام با مردم این دیار به خوبی انس گرفته است و بر روی درختان و لانه‌هایی که روستانشینان زریبار با عشق برایش ساخته‌اند، آرامش می‌گیرد.
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش و آبزیان محیط زیست کردستان در این باره اظهار کرد: این گونه زیبا زمستان‌ها را در مناطق گرمسیری کشور مانند تالاب های استان خوزستان و فارس و… به سر برده و با شروع فصل بهار، مهاجرت خود را به مناطق غربی کشور و به ویژه استان کردستان به منظور جوجه آوری و تابستان گذرانی آغاز می‌کند.
حیدر ویسی افزود: لک لک سفید در بیشتر نقاط استان مشاهده می شود اما به دلیل شرایط زیستگاهی مناسب، وجود درختان بلند بلوط، فراوانی غذا و احساس امنیت، دو شهرستان بانه و مریوان، پذیرای تعداد بیشتری از این گونه هستند.
وی گفت: وجود لک لک‌های سفید برروی درختان بلند بلوط، باعث جذب گردشگران و پرنده نگران از سراسر کشور برای مشاهده این پرنده زیبا به استان کردستان شده است.
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش و آبزیان محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: مردم استان کردستان حضور این پرندگان را مایه خیر و برکت و خوش اقبالی می‌دانند و روستاهای بیلو و دره تفی در مریوان و سویرو در بانه، میزبان بیشترین تعداد لک لک سفید در استان کردستان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.