صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / مرکز نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر راه‌اندازی می‌شود
مرکز نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر راه‌اندازی می‌شود

مرکز نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر راه‌اندازی می‌شود

کسب و کار نیوز: مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از حیات، نخستین نشست تخصصی طرح استارت‌‌آپ با حضور عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، سید مسعود نصر آزادانی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، حشمت امیدی عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد، شهابی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و خانم ساعت از کارآفرینان در روز ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۸ در سالن جلسات اداره کل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.
مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست تخصصی در تعریف استارت‌ آپ اظهار داشت: کلمه استارت‌آپ را به فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند. اگرچه در تعریف استارت‌ آپ بر این مسئله تأکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فناوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از این شرکت‌ها در سال‌های اخیر، حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت‌ آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت ‌آپ باید در حوزه فناوری‌های نوین فعال باشد البته ما بر اساس ادبیات اصلی مدیریت و نه معنای رواج یافته، هر نوع فعالیت نوپا را استارت ‌آپ در نظر می‌گیریم.
وی با اشاره به بهره‌برداری از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر جهت راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی خاطرنشان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد در تراز بین‌المللی به وسیله آموزش در حوزه‌های نگرشی، دانشی و مهارتی برای نخبگان شاهد و ایثارگر است.
مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه نخبگان شاهد، پرچمداران جامعه ایثارگری هستند، استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان برای برنامه‌های آینده و ارائه راهکار برای بهبود بهره‌وری در تمامی عرصه‌های علمی و فرهنگی را یک ضرورت دانست.
وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه‌ مدت در این راستا گفت: از برنامه‌های بلند مدت، بسترسازی مناسب و تأسیس مرکز یا سرای نوآوری و کارآفرینی جهت برگزاری برنامه‌ها و پیشبرد اهداف توسط اعضا و نمایندگان استانی و برنامه میان مدت شامل آموزش مهارت و دانش به نمایندگان ستادی و استانی و تقویت مهارت و افزایش توانمندی کارگروه‌های مرکز است.
مهری اضافه کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی مرکز و دعوت از افراد متخصص و صاحب نظر به‌ منظور سیاست‌گذاری و نحوه ممیزی طرح‌هایی که ارائه می‌شود از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت در این خصوص است.
در این نشست مقرر شد مرکز یا سرای نوآوری و کارآفرینی با حضور ایثارگران نخبه ایجاد شود و در تعامل و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها باشد./ایثار

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.