صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / مرادی: با هزینه شخصی دنبال سهمیه المپیک هستم
مرادی: با هزینه شخصی دنبال سهمیه المپیک هستم

مرادی: با هزینه شخصی دنبال سهمیه المپیک هستم

کسب و کار نیوز: دونده المپیکی دوی ماراتن ایران می‌گوید فدراسیون دوومیدانی وجود ندارد و با هزینه شخصی برای کسب سهمیه المپیک و مسابقات جهانی تلاش می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد جعفر مرادی در مورد برنامه خود برای المپیک ۲۰۲۰ اظهار کرد: برای المپیک ۲۰۲۰ رکوردهای ورودی خیلی تغییر کرده است. رکورد ماراتن که ورودی آن ۲ ساعت و ۱۹ دقیقه بود ۲ ساعت و ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه شده است. تقریباً هر ورزشکاری که این زمان را بزند شانس مدال است و می‌تواند در المپیک مدال بگیرد. البته برای همه رشته‌ها این تصمیم را گرفتند و می‌خواهند کیفیت مسابقات بالا برود. در رشته‌های دوومیدانی هر فردی که رکورد ورودی را بزند شانس مدال است و این کار را بسیار سخت می‌کند. با توجه به تایم در نظر گرفته شده فکر می‌کنم نمی‌توان ورودی المپیک گرفت.
ورزشکار المپیکی ایران در دوی ماراتن در ادامه گفت: ولی بند دیگری در کسب سهمیه وجود دارد که از طریق رنکینگ می‌توان ورودی گرفت. اگر جزو ۸۰ نفر برتر جهان باشی می‌توان ورودی المپیک را گرفت. با تحلیل‌هایی که خودم انجام دادم اگر در یک سال ۲ مسابقه ماراتن را در ۲ ساعت و ۱۴ یا ۱۵ دقیقه بدوی می‌توانی جزو ۸۰ نفر برتر قرار بگیری. پس این راه راحت تر از ثبت رکورد ورودی است.
مرادی ادامه داد: برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ برنامه دارم و تمام تلاش خود را خواهم کرد تا به آن دست یابم. باید ببینم بدنم چطور پیش می‌رود. اگر بدنم طبق خواسته‌های خودم پیش رود ۱۰ تیر ماه در روسیه در یک دوی ماراتن در روسیه شرکت می‌کنم که برای کسب ورودی جهان و ورودی المپیک است. ورودی جهانی نسبت به دوره قبل تنها ۲ دقیقه تغییر کرده و ۲ ساعت ۱۶ دقیقه است و خیلی راحت تر از المپیک است. باید ببینیم تمرینات چطور پیش می‌رود و می‌توانم این رکورد را بزنم یا خیر.
رکورددار دوی ماراتن ایران گفت: اگر بدنم به مسابقات روسیه نرسد باید با کمک مربی ام برای یک مسابقه دیگر برنامه بچینم و خودم را برای آن آماده کنم. برای ورودی جهانی تا ۶ سپتامبر زمان دارم ولی برای المپیک حدود یک سال دیگر زمان وجود دارد.
او در پاسخ به این سوال که هزینه شرکت در مسابقاتی را خودش می‌پردازد یا فدراسیون نیز در این راه به او کمک می‌کند گفت: من هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کنم با هزینه شخصی است. البته برخی مواقع اسپانسر پیدا می‌شود و هزینه‌های مرا تقبل می‌کند، اما بیشتر مواقع با هزینه شخصی به مسابقات می‌روم. فدراسیون که وجود ندارد اگر هست به ما معرفی کنید تا ما پیش آنها برویم. فدراسیون هیچ هزینه‌ای نه برای اردو، نه برای مسابقه و نه برای مربی به من نمی‌دهد و همه چیز با هزینه شخصی است.
دونده المپیکی ماراتن ایران در پاسخ به این سوال که چرا بین او و فدراسیون فاصله وجود دارد و حتی فدراسیون گاهی نتایج مسابقات او را هم پوشش نمی‌دهد گفت: علت آن را باید از رئیس پرسید. این اختلافات به چند سال قبل برمی‌گردد که من صحبت‌هایی را علیه رئیس فدراسیون کردم و اختلافات پیش آمد. فدراسیون ورزشکاری می‌خواهد که بله قربان گو باشد. من در مسابقات شخصی شرکت می‌کنم و جایزه آن را هم می‌گیرم. در مسابقات بین المللی باکو که دوم شدم ۲ هزار منات جایزه گرفتم. دیگر در ایران در لیگ و لیگ طلایی نمی‌دوم و اگر ورودی المپیک و جهانی را بگیرم که نمی‌توانند مرا اعزام نکنند.
محمدجعفر مرادی که برای المپیک ریو با زمان ۲:۱۷:۲۰ سهمیه کسب کرده بود در المپیک با وجود مصدومیت با رکورد ۲:۳۱:۵۸، مسافت ۴۲ کیلومتری را طی کرد و به عنوان نفر صد و بیست و نهم از خط پایان مسابقات گذشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.