صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / «زشریف» در حال نزدیک شدن به ظرفیت اسمی در تعداد راس مولد و گله
«زشریف» در حال نزدیک شدن به ظرفیت اسمی در تعداد راس مولد و گله

در پنجاه‌و‌سومین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مطرح شد

«زشریف» در حال نزدیک شدن به ظرفیت اسمی در تعداد راس مولد و گله

کسب و کار نیوز: پنجاه‌و‌سومین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در فرابورس ایران به تشریح ظرفیت‌های شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد که سه‌شنبه 31ام اردیبهشت‌ماه بخشی از سهام آن در بازار دوم در نماد «زشریف» عرضه اولیه می‌شود، اختصاص داشت که از سوی مدیران این مجموعه در خصوص جایگاه این شرکت در صنعت، محور فعالیت‌ها و شرایط عرضه اولیه سهام آن در بازار فرابورس توضیحاتی ارائه شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در ابتدای این نشست بهزاد مشعلی مدیر بازرگانی و امور بین‌الملل گروه کشاورزی کوثر به عنوان نماینده سهامدار عمده «زشریف» با بیان اینکه این شرکت دارای ۶ زنجیره است که در هر کدام شرکت‌های مختلفی در حال فعالیت هستند، گفت: ما درصددیم تمامی این شرکت‌ها را به لحاظ نقش بازار سرمایه در بحث تامین منابع مالی و شفافیت بنگاه‌های اقتصادی وارد این بازار کنیم.
وی شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد را نخستین شرکتی که در سال جاری از سوی گروه کشاورزی کوثر در بازار فرابورس عرضه اولیه می‌شود اعلام کرد و افزود: تا پایان سال ۹۸ نیز در صورتی که رویه‌های مربوط به پذیرش و درج برخی شرکت‌های زیرمجموعه گروه کشاورزی کوثر عملیاتی شود ۴ تا ۵ شرکت دیگر را نیز وارد بازار سرمایه خواهیم کرد.
مشعلی با بیان اینکه نگاه ما در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر این است که شرکت‌ها را بر اساس فعالیت‌شان در یک زنجیره از مواد اولیه تا تولید محصول نهایی و عرضه قرار دهیم، ادامه داد: برای شرکت کشت و صنعت شریف آباد نیز که در زنجیره دام سنگین قرار می‌گیرد برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم که در بلندمدت یعنی در ۴،۵ سال آینده در این زنجیره قرار بگیرد.

برنامه‌های توسعه‌ای شریف‌آباد چیست؟

عبدالامیر باروتکوب، مدیرعامل و نایب‌رئیس شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی در خصوص «زشریف» پرداخت و گفت: مجموعه شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد در سال ۵۵ با نام شرکت کشت و صنعت عمران شریف‌آباد با ظرفیت هزار راس دام فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ظرفیت اسمی این شرکت ۴۵۰۰ راس دام مولد و ۹ هزار راس گله است.
وی تعداد جمعیت دامی فعلی این مجموعه را ۳۵۰۰ راس دام مولد و ۷ هزار راس گله اعلام کرد و افزود: شرکت شریف‌آباد با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در حال نزدیک شدن به ظرفیت اسمی خود در تعداد راس مولد و راس گله است.
به گفته باروتکوب مجموعه شریف‌آباد علاوه بر کار دامپروری و تولید شیر در قزوین، کارخانه دیگری نیز در شهرک صنعتی شکوهیه قم دارد و این شرکت از معدود مجموعه‌های کشت و صنعت در ایران به شمار می‌رود که هم شیر تولید می‌کند و هم آن را فرآوری کرده و به بازار مصرف می‌رساند.
وی همچنین وضعیت صنعت دامپروری در دنیا را تشریح و اظهار کرد: در دنیا کل تولید شیر تولیدی صنعت دامپروری ۸۰۰ میلیون تن است که زمینه‌ساز ایجاد ۴۷۰ میلیون فرصت شغلی در جهان شده است و پیش‌بینی می‌شود در یک دهه آینده کل شیر تولیدی در جهان به ۹۵۰ میلیون تن برسد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد عنوان کرد: در کشور ما بهره‌برداران زیربخش امور دام ایران حدود یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد ۳۷۲ هزار نفر بهره‌بردار در قسمت دام سنگین فعالیت می‌کنند.
باروتکوب با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های آینده شریف‌آباد اصلاح و بازسازی بخش قدیمی دامپروری بابت افزایش ظرفیت است، اضافه کرد: مواردی همچون ایجاد سالن ماگ‌خانه برای شیردهی گوساله، تکمیل و بهره‌برداری خط شیردوش دوم به ظرفیت ۸۴ واحد، تکمیل سیستم تهویه، استفاده؛ بهره‌برداری و ایجاد خط PMR برای بحث خوراک‌سازی، افزایش میانگین تولید شیر، احداث خط تولید پنیر UF و تولید محصولات در قطرهای پت از ۵۰۰ سی‌سی تا ۲ لیتری و اختصاص سالن برای تولید انواع پنیرهای سنتی و محصولات پودری از دیگر برنامه‌های آتی این مجموعه به شمار می‌رود.
همچنین سید علی کریمی معاون بهره‌برداری و تولید شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد در این نشست اعلام کرد که «زشریف» مجموعه کاملی است که هم در کنار دامپروری، اراضی مکانیزه ۹۰۰ هکتاری دارد که نیازهای علوفه‌ای گله را تامین می‌کند و جزو ۱۰ واحد بزرگ در این دسته قرار دارد.

عرضه سهام «زشریف» چه ویژگی‌هایی دارد؟

مبینا بنی‌اسدی مدیر ارتباطات فرابورس ایران ضمن تبریک هفته ارتباطات به اصحاب رسانه، در خصوص عرضه اولیه شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد گفت: شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد که در گروه زراعت و خدمات وابسته قرار دارد، شهریورماه ۱۳۹۷ پذیرش و در اسفندماه همین سال با نماد “زشریف” در بازار دوم فرابورس درج شد.

وی زمان عرضه بخشی از سهام این شرکت را سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و افزود: فردا تعداد ۵۲ میلیون سهم «زشریف» معادل ۱۰ درصد از سهام این شرکت برای نخستین بار عرضه اولیه می‌شود.
به گفته وی حداکثر سهام قابل خریداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ۲۵۰ سهم در نظر گرفته شده است و متقاضیان می‌توانند سفارش‌های خود را در بازه قیمتی ۴۱۰ تا ۴۲۰ تومان ثبت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.