صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ۸۰هزار متر مربع کاشی و سرامیک نانویی به بازار عرضه شد
۸۰هزار متر مربع کاشی و سرامیک نانویی به بازار عرضه شد

۸۰هزار متر مربع کاشی و سرامیک نانویی به بازار عرضه شد

یک شرکت ایرانی با دریافت گواهی نانومقیاس از تجهیزات ایرانی برای پوشش‌دهی محصولات تزئینی، کاشی و سرامیک استفاده کرده که اکنون با فروش ۸۰هزار متر مربع کاشی جایگاه خود را تثبیت کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، فرهاد غفاری، مدیرعامل گروه تولیدی کاشی و سرامیک نانو گفت: در حال حاضر محصولات نانویی به صورت مستمر در بازار توزیع شده و روزانه بیش از ۲۰۰ مترمربع کاشی و سرامیک با پوشش نانویی در بازار به فروش می‌رسد.

وی افزود: بخشی از این محصولات به کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان صادر می‌شود. با توجه به اینکه اندکی بیش از یک سال است که کار خود را در حوزه نانو آغاز کرده‌ایم، همین نتایج امیدوارکننده است و ما برای توسعه بازار برنامه‌هایی داریم. غفاری خاطر نشان کرد: در طول یک سال گذشته و پس از دریافت گواهی نانومقیاس، بیش از ۸۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک نانویی به بازار عرضه شده است که پیش‌بینی می‌شود که ایجاد دفتر نمایندگی بتواند حجم فروش را در آینده افزایش دهد.

وی درباره فناوری مورداستفاده در محصولات این شرکت گفت: ما از نانوپوشش حاوی ترکیبات تیتانیوم به عنوان پوشش تزئینی روی کاشی و سرامیک استفاده می‌کنیم. در این فناوری از دستگاه PVD برای لایه‌نشانی ترکیبات TiN استفاده می‌کنیم؛ در واقع تمام فرآیند تولیدی محصولات نانویی بومی بوده و در داخل کشور توسعه داده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.