صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / واردات خودروی هیبریدی همچنان ممنوع است
واردات خودروی هیبریدی همچنان ممنوع است

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات

واردات خودروی هیبریدی همچنان ممنوع است

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، با تاکید بر اینکه واردات خودروهای هیبریدی همچنان ممنوع است، گفت: متناسب با سیاست‌های تجاری کشور برنامه‌ریزی و عمل می‌کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، با تاکید بر اینکه واردات خودروهای هیبریدی همچنان ممنوع است، گفت: متناسب با سیاست‌های تجاری کشور برنامه‌ریزی و عمل می‌کنیم.

سید مهدی نیازی در خصوص واردات خودروهای هیبریدی گفت: معافیت حقوق ورودی خودروهای هیبریدی به منزله مجاز بودن واردات نیست، ضمن اینکه طرح باید در مجلس تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان در قالب قانون ابلاغ شود. بعد از ابلاغ قانون و بر اساس احکام آن، متناسب با سیاست‌های تجاری کشور برنامه ریزی و عمل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ برای واردات خودرو برنامه‌ای نداریم، افزود: در شرایط فعلی و محدودیت‌های ارزی، کالاهای اساسی، مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید در اولویت واردات قرار دارند و واردات کالاهای مصرفی در اولویت نمی‌باشد.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات عنوان کرد: واردات خودرو در سال ۹۷ به دلیل ارزبری بالا و مدیریت تقاضا در شرایط ارزی کشور متوقف شد و این تصمیم همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز روز گذشته (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو نمایندگان با تصویب ماده ۴ این طرح واردات خودروهای سواری تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید آنها در داخل را از پرداخت حقوق ورودی معاف شدند. البته این قانون از زمان ابلاغ لازم الاجرا خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.