صفحه اصلی / استان ها / البرز / بخشی از گرانی مسکن در کرج حباب است
بخشی از گرانی مسکن در کرج حباب است

عضو هیئت رئیسه اتحادیه مشاورین املاک کرج:

بخشی از گرانی مسکن در کرج حباب است

کسب و کار نیوز: عضو هیئت رئیسه اتحادیه مشاورین املاک کرج با اشاره وضعیت قیمت مسکن در کرج گفت: در خیلی از قیمت‌گذاری‌ها دیده می‌شود که مالک می‌گوید چون همسایه من ملکش را متری هشت میلیون تومان فروخته پس من هم همان قیمت را بر روی ملک خود گذاشته‌ام، در حالی که ممکن است آن ملک کمتر از آن قیمت ارزش داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فریدون کردلو ا اشاره به جهش قیمت مسکن در کرج گفت: وضعیت مسکن در کرج بغرنج است، بخشی از این وضعیت متأثر از شرایط اقتصادی کشور و گرانی مصالح و بالا رفتن تورم است.
کردلو در خصوص اینکه گفته می‌شود دفاتر املاک در بالا رفتن قیمت مسکن نقش دارند افزود: نقش املاکی‌ها زیاد نیست و در نهایت به پنج درصد می‌رسد، مسأله اصلی در قیمت‌گذاری مسکن توافق طرفین است مثلاً ممکن است ملکی شش میلیارد تومان قیمت داشته باشد اما مالک هشت میلیارد تومان آن را قیمت‌گذاری کند.
وی ادامه داد: در این شرایط حتی اگر مشاور املاک چنین قیمتی را نپذیرد با وجود سایت‌ها و برنامه‌های اینترنتی فروش مسکن این املاک بدون کارشناسی قیمت‌گذاری می‌شود.
عضو هیئت رئیسه اتحادیه مشاورین املاک کرج افزود: در حال حاضر نظارت بر قیمت‌گذاری مسکن در توان اتحادیه املاک نیست، برای بهبود وضعیت باید به اتحادیه املاک مجوز داده شود تا بتواند املاک را بر اساس نوع ساخت، مصالح، منطقه و … کارشناسی و قیمت‌گذاری کند.
وی تصریح کرد: در خیلی از قیمت‌گذاری‌ها دیده می‌شود که مالک می‌گوید چون همسایه من ملکش را متری هشت میلیون تومان فروخته پس من هم همان قیمت را بر روی ملک خود گذاشته‌ام، در حالی که ممکن است آن ملک کمتر از آن قیمت ارزش داشته باشد.
کردلو در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر مهرشهر گران‌ترین منطقه کرج به شمار می‌رود و قیمت مسکن در این منطقه از حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان شروع می‌شود؛ در عظیمیه هم تقریباً قیمت شروع همین میزان است اما در برخی نقاط آن حدود متری ۸.۵ تا ۱۰ میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده است.
وی افزود: شهرهای اقماری و حیدرآباد ارزان‌ترین مناطق کرج هستند، در این مناطق قیمت یک آپارتمان قولنامه‌ای از متری دو تا ۲.۵ میلیون تومان شروع می‌شود.
عضو هیئت رئیسه اتحادیه مشاورین املاک کرج خاطرنشان کرد: وضعیت به گونه‌ای شده که در این شرایط تقاضا برای ملک در کرج بالا رفته اما فروشندگان از عرضه خودداری می‌کنند.
وی، یکی از عوامل بالا رفتن تقاضا برای مسکن در کرج را سرریز جمعیت تهران عنوان و تصریح کرد: اگر در تهران هزینه اجاره مسکن برای هر مترمربع سه میلیون تومان برآورد شود فرد به جای اجاره خانه در تهران برای خرید خانه با همان قیمت به کرج می‌آید و به دلیل موقعیت کرج این تمایل وجود دارد، این وضعیت به همراه مهاجرپذیری کرج، تقاضا را بالا برده است.
کردلو ادامه داد: قیمت مسکن در کرج نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، ۱۰ تا ۱۵ درصد از این افزایش منطقی به نظر می‌رسد اما باقی آن حباب است، البته گرانی مصالح و لوازم نقش زیادی در افزایش قیمت داشته است به طوری که مثلاً سال گذشته هزینه یک آسانسور ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان بود اما امسال به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است، این افزایش بر روی کل ساختمان سرشکن می‌شود.
وی در خصوص وعده محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج برای منطقه‌بندی قیمت‌گذاری مسکن و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در کرج هم گفت: تاکنون جلسه‌ای در رابطه با این موضوع برگزار نشده و چیزی هم به ما اعلام نشده است، اگر چنین برنامه‌ای وجود داشته باشد اتحادیه مشاورین املاک آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند.
کردلو در پایان خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در مدیریت قیمت مسکن مشارکت کنند و رضای خدا را در نظر بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.