صفحه اصلی / اصناف / دست واسطه ها و دلالان از توزیع کالا باید کوتاه شود
دست واسطه ها و دلالان از توزیع کالا باید کوتاه شود

دست واسطه ها و دلالان از توزیع کالا باید کوتاه شود

رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: دست واسطه ها و دلالان از توزیع کالا باید کوتاه شود تا شرایط بهتری را در توزیع کالا شاهد باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی ارشدی افزود: ناهماهنگی برای توزیع کالا بین سازمان جهادکشاورزی و وزارت صنعت باعث شده تا دلالان و واسطه ها فعالیت بیشتری را در این زمینه داشته باشند و همین امر سبب می شود تا قیمت عرضه بالاتر برود. وی تصریح کرد: عدم توزیع مناسب کالاهای اساسی موجب سود آوری یک شبه بسیاری از دلالان و افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم می شود و منجر به ایجاد فضایی برای سوء استفاده دلالان و سوداگران و کوتاهی دست مصرف کننده نهایی از رسیدن به کالای مورد نیازش می شود.
ارشدی اظهار کرد: بهترین حالت برای توزیع مناسب، از بین بردن عدم تفاوت قیمت است؛ مشکل اصلی توزیع، تفاوت قیمت بین قیمت سهمیه ای و قیمت آزاد است که منجر به ایجاد انگیزه و تقاضای مازاد می شود و در این زمینه دولت باید به اصناف و بازاریان اعتماد کند.
رئیس اتاق اصناف یاسوج افزود: تلاش دولت و مسئولان و ناظران حوزه بازار این است کالا و اقلام مورد نیاز مصرف کننده به میزان کافی و وفور در اختیار مردم قرار بگیرد و جامعه با کمبود یا نبود کالا مواجه نشود.ارشدی بیان کرد: نباید از نقش واسطه ها و دلالان در ایجاد نابسامانی های بازار در صنوف مختلف ساده گذشت و این گروه را در تحولات اقتصادی نادیده گرفت.وی افزود: تلاش کرده‌ایم در ماه مبارک رمضان اقلام اساسی از سوی ستاد تنظیم بازار بر اساس سرانه جمعیت به استان توزیع کنیم و تا حد امکان وجود واسطه ها و دلالان حذف شده است تا اقلام مورد نیاز مستقیم و با نرخ مصوب دولتی به دست مردم برسد. اما برای حذف کامل واسطه نیاز به برنامه جدی و کار اساسی داریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.