صفحه اصلی / استان ها / البرز / حواشی اجرای یک پروژه بدون در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی
حواشی اجرای یک پروژه بدون در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی

حواشی اجرای یک پروژه بدون در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی

کسب و کار نیوز :مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز بر ضرورت رعایت الزامات زیست محیطی در محور هشتگرد- طالقان تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فردین حکیمی  اظهار کرد: برای محور هشتگرد – طالقان مطالعات ارزیابی زیست محیطی تعریف نشده است.
وی ادامه داد: جای تعجب است در پروژه به این مهمی که تکمیل آن محیط زیست را درگیر می‌کند، مطالعات زیست محیطی مغفول مانده است.
وی توضیح داد: این محور دارای ارتفاع و شیب بالایی است و زمستان‌ها شاهد بارش حجم زیادی برف در این منطقه هستیم که باید سازوکار لازم برای تردد خودروها در این مسیر به درستی اندیشیده شود چون کوچک‌ترین بی احتیاطی خسارات زیادی به بار می‌آورد.
این مسئول خاطر نشان کرد: مناطق کوهستانی که شیب بالایی دارند اکوسیستم بسیار شکننده و آسیب پذیری دارند و با کوچک‌ترین عملیات تخریب و جاده سازی شاهد رانش زمین و وقوع بهمن هستیم.
وی ابراز کرد: علاوه بر این، نخاله‌هایی که در مسیر این محور تلنبار شده هم بدون شک تهدیدی در زمان بارش‌ها به حساب می‌آیند و ممکن است شرایط وقوع سیلاب را فراهم کنند.
حکیمی افزود: ما تذکرات لازم در خصوص این محور را به مسئولان ذیربط داده‌ایم و امیدواریم الزامات و ملاحظات زیست محیطی در این مسیر رعایت شود.
طبق برنامه اعلامی از سوی مسئولان استان البرز، قرار بود این مسیر تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد اما یازدهم اردیبهشت امسال مدیرکل راه و شهرسازی البرز در گفت و گو با ایسنا از احتمال تأخیر در افتتاح مسیر هشتگرد-طالقان به علت وقوع رانش‌هایی در مسیر پروژه خبر داده بود.
فرماندار طالقان هم هفتم اردیبهشت به ایسنا گفته بود: «بحث رانش‌های پروژه هشتگرد-طالقان در کمیته فنی استان و با حضور ۱۵ دستگاه مختلف از جمله سازمان آب و خاک کشور بررسی شده است.»
وی اعلام کرده بود: «پیشنهاداتی چون جایگزینی مسیر تا اصلاح هندسی مطرح شده است اما باید مطالعات بیشتری در خصوص آن انجام شود. در هر حال این موضوع باید به صورت کامل مرتفع شود تا بتوانیم پیش از شروع فصل سرما این پروژه را تکمیل کنیم.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.