صفحه اصلی / سرخط خبرها / سود ۳۰ درصدی سرمایه گذاری معدنی
سود ۳۰ درصدی سرمایه گذاری معدنی

معاون وزیر صنعت اعلام کرد

سود ۳۰ درصدی سرمایه گذاری معدنی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: سود سرمایه گذاری در بخش معدن به طور متوسط بالای ۳۰ درصد است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: سود سرمایه گذاری در بخش معدن به طور متوسط بالای ۳۰ درصد است.

 جعفر سرقینی گفت: متوسط بازگشت سرمایه در بخش معدن بسیار بیشتر از سایر بخش‌ها است و شرکت‌های معدنی فعال در بورس هم سود ده هستند.

در ادامه داریوش اسماعیلی، رئیس فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: معادن می‌توانند بخشی از ۱,۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان کشور را جذب این بخش کنند.

وی بر ضرورت اجرای نقشه راه معدن تاکید کرد.

بهرام شکوری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن نیز گفت: هم اکنون ۴۰۰ هزار معدن ثبت شده در کشور وجود دارد که با راه اندازی ۱۰۰ معدن فرآوری متوسط می‌توان ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

شکوری افزود: اگر بتوانیم در افق چشم انداز ۱۴۰۴ زنجیره مواد معدنی را تکمیل کنیم و به عنوان مثال تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن برسد، می‌توان ۶۰ درصد درآمد نفتی را محقق کرد و نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا کند.

به گفته وی، وال استریت ارزش منابع طبیعی کشور را بیش از ۲۷ تریلیون دلار ارزیابی کرده است که بخشی از آن به حوزه معدن مربوط است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.