صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / ختم برداشت‌های غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ با ساخت پاسگاه محیط بانی
ختم برداشت‌های غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ با ساخت پاسگاه محیط بانی

ختم برداشت‌های غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ با ساخت پاسگاه محیط بانی

مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی از ساخت پاسگاه محیط بانی در محدوده معدن سرب و روی آلبلاغ در شهرستان اسفراین خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی اصغر مطهری با اشاره به اینکه معدن مذکور در منطقه حفاظت شده ساری گل قرار دارد و از سوی دیگر بسیاری از افراد اقدام به برداشت غیرمجاز معدنی این معدن می‌کردند، گفت: قرار بر این شد تا از محل اعتبارات سال ۹۸ پاسگاه محیط بانی در این منطقه ساخته شود.
وی افزود: از سوی دیگر مقرر شده تا زمان ساخت و پایان این پروژه از نیروهای محیط بانی، نیروی‌های انتظامی، اداره کل منابع طبیعی و بسیج عشایری در این منطقه مستقر شوند تا از ورود افراد متخلف به منطقه و برداشت غیرمجاز خودداری کنند.
مطهری ادامه داد: قرار بر این است تا این نیروها در دو چادر در این منطقه استقرار یابند.
وی در ادامه با اشاره به حضور نیروهای کارشناس از سازمان محیط زیست در منطقه اظهار کرد: در گذشته درخواست اکتشاف از سوی سازمان صمت به این اداره کل ارائه شد اما از آنجایی که منطقه تحت پوشش این اداره کل بوده با آن مخالفت شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: اما با توجه به اتفاقات پیش آمده (حضور تعداد زیادی از افراد برای برداشت غیر مجاز، فوت یکی از برداشت کنندگان و زخمی شدن شخص دیگر) و درخواست خود مردم برای برداشت مجاز از معدن، مقرر شد تا کارشناسان محیط زیست به طور دقیق‌تر موضوع را مورد بررسی قرار دهند که اگر با این موضوع مخالفت و یا موافقت می‌کنند این امر با دست پر صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: مخالفت اولیه در سال‌های گذشته بر اساس قانون و ضوابط بوده است اما اگر هم اکنون مخالفت و یا موافقتی صورت می‌گیرد بر اساس اقدامات کارشناسی شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر معدن به شرکت تعاونی که متعلق به مردم بومی منطقه است واگذار شود موضوع تخریب‌های زیست محیطی صورت گرفته به کجا می‌رسد؟ گفت: درخت ارس یکی از پوشش‌های گیاهی منطقه است و تاکنون هیچ “ارسی” در آنجا قطع نشده است.
وی افزود: از سوی دیگر منطقه به صورت سنگی و صخره‌ای است و تخریب‌ها به صورت گسترده نبوده و فقط حفره‌هایی حفر شده که آنها نیز به مرور زمان قابل احیا و بازگشت است.
با دستور استاندار هم اکنون این منطقه از حضور سودجویان پاکسازی شده است و تاکنون حدود ۱۵۰ تن سنگ معدنی غیرمجاز برداشت شده از این معدن کشف شده و تعدادی چهارپا و خودرو نیز توقیف شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.