صفحه اصلی / سرخط خبرها / تولید جهانی آلومینا به ۱۳۰ میلیون تن رسید؛ کاهش استخراج بوکسیت
تولید جهانی آلومینا به ۱۳۰ میلیون تن رسید؛ کاهش استخراج بوکسیت

تولید جهانی آلومینا به ۱۳۰ میلیون تن رسید؛ کاهش استخراج بوکسیت

تولید جهانی پودر آلومینا در سال 2018 میلادی به130 میلیون تن افزایش یافت. این در حالی است که استخراج بوکسیت با کاهش همراه شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایمیدرو، تولید جهانی پودر آلومینا در سال ۲۰۱۸ میلادی به۱۳۰ میلیون تن افزایش یافت. این در حالی است که استخراج بوکسیت با کاهش همراه شد.

به نقل از سازمان زمین شناسی امریکاUSGS ، میزان تولید این ماده معدنی از ۱۲۹میلیون تن در سال ۲۰۱۷میلادی با رشد اندکی به ۱۳۰ میلیون تن در سال گذشته میلادی افزایش یافت.
طی مدت مذکور، چین با تولید ۷۲ میلیون تن آلومینا در رتبه نخست جهان جای گرفت. این میزان در سال ۲۰۱۷ میلادی ۶۹ میلیون تن بود.

استرالیا با تولید۱۹ میلیون تن و برزیل با تولید ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آلومینا به ترتیب دومین و سومین تولیدکننده بزرگ این ماده معدنی در سال ۲۰۱۸ میلادی بودند. در مدت یاد شده، هند با تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آلومینا در رتبه چهارم و روسیه نیز با تولید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتن از این ماده معدنی در رتبه پنجم جای گرفتند.

کاهش استخراج بوکسیت درسال گذشته میلادی

مجموع استخراج جهانی بوکسیت از ۳۰۹ میلیون تن در سال۲۰۱۷ میلادی به ۳۰۰ میلیون در سال ۲۰۱۸ کاهش یافت.

استرالیا با استخراج ۷۵ میلیون تن بوکسیت در رتبه نخست جهان جای گرفت. این میزان در سال ۲۰۱۷ میلادی ۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بود که حاکی از افت استخراج این ماده معدنی در سال گذشته میلادی است.

استخراج این ماده معدنی در چین نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی بدون تغییر ماند. این کشور با استخراج ۷۰میلیون تن بوکسیت در سال ۲۰۱۸ توانست در جایگاه دوم جهان قرار گیرد.

همچنین طی مدت مذکور، گینه با استخراج ۵۰ میلیون تن و برزیل با استخراج ۲۷ میلیون تن از این ماده معدنی در رتبه ها ی سوم و چهارم جهان قرار گرفتند. هند نیز توانست با استخراج ۲۴ میلیون تن بوکسیت رتبه پنج را به خود اختصاص دهد.

مجموع ذخایر بوکسیت جهان در سال۲۰۱۸ میلادی۳۰ میلیارد تن است که گینه با ۷ میلیارد و ۴۰۰میلیون تن ذخیره این ماده معدنی، در صدر جهان قرارا دارد.

استرالیا و ویتنام نیز به ترتیب با ۶ میلیارد تن و ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن در رتبه ها ی دوم و سوم ذخایر بوکسیت جهان جای گرفتند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.