صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / ۲۴۴ روستا و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در خوزستان درگیر سیل شدند
۲۴۴ روستا و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در خوزستان درگیر سیل شدند

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان:

۲۴۴ روستا و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در خوزستان درگیر سیل شدند

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: ۲۴۴ روستا و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در خوزستان درگیر سیل شدند و در حال حاضر فقط دو روستا در خوزستان درگیر آبگرفتگی و محاصره سیلاب هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالله حسینی بندانی در جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرستان‌های سیل زده خوزستان که امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ۲۴۴ روستا و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در خوزستان درگیر سیل شدند.
وی افزود: در این رابطه بسیاری از روستاها آسیب دیدند و در زمان سیل به صورت ۱۰۰ درصدی دچار آبگرفتگی شدند و برخی از روستاها نیز در محاصره سیلاب قرار گرفتند و خسارت‌های جدی به آن‌ها وارد شد.
مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر با تلاش‌هایی که انجام گرفته است و همچنین فروکش کردن آب در مناطق استان، فقط دو روستا درگیر آبگرفتگی و محاصره سیلاب هستند.
حسینی عنوان کرد: یکی از این روستاها در شهرستان حمیدیه و دیگری در شهرستان شاوور است و امیدواریم تا ظرف مدت دو تا سه روز آینده آب در آن روستاها نیز فروکش کند.
وی با بیان اینکه سیلی که در خوزستان اتفاق افتاد یک سیل فرسایشی بود، ادامه داد: گزارش خسارت‌هایی که به زیرساخت‌ها وارد شده توسط دهیاران رصد و در قالب گزارشی ارائه شده است.
مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان بیان کرد: در سال ۹۷ با تعاملی که با بنیاد برکت در بحث بیمه منازل روستایی انجام گرفته است، منازل حدود ۱۴۳ هزار و ۵۰۳ خانوار روستایی بیمه شد و این کار خوشبختانه باعث شد تا کمک بسیار خوبی برای جبران خسارت‌ها شود.
حسینی ادامه داد: تا به امروز بنیاد برکت حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت را به منازل تحت پوشش بیمه برآورد کرده و در حال پرداخت این خسارت‌ها است.
وی در خصوص بحث حریم رودخانه‌ها اظهار کرد: باید این موضوع در سطح ملی پیگیری حل و مشخص شود. در این زمینه نیاز است تا بازنگری در خصوص این مساله انجام بگیرد تا بتوان در خصوص جا به جایی منازل روستایی در حریم رودخانه‌ها تصمیم گیری کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.