صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / پرونده تخلف ۵۰۰ اپلیکیشن در پلیس فتا در جریان است
پرونده تخلف ۵۰۰ اپلیکیشن در پلیس فتا در جریان است

جهرمی ۳۳میلیون حمله سایبری در کشور خبر داد:

پرونده تخلف ۵۰۰ اپلیکیشن در پلیس فتا در جریان است

وزیر ارتباطات از ۳۰برابر شدن توان دفاع سایبری کشور خبر داد و گفت: در سال ۹۷ بیش از ۳۳ میلیون حمله در شبکه سایبری کشور شناسایی شد. محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات گفت: با استفاده از توان بومی و بومی سازی تجهیزات مخابراتی، هم اکنون تجهیزات خارجی شبکه انتقال مخابراتی در ۴ استان تهران، آذربایجان غربی، هرمزگان و فارس از دسترس خارج شد و تجهیزات بومی جایگزین این تجهیزات شده است. جهرمی ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده هم اکنون ۷۰ درصد تجهیزات شبکه مخابراتی کشور به تجهیزات بومی مجهز شده اند و موفق شده ایم که ۳۰ درصد از تجهیزات شبکه پهن باند موبایل را نیز در کشور تولید کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه طرح دژفا با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان با هدف شناسایی با حملات سایبری به بهره برداری رسیده است، افزود: دو سال گذشته میزان شناسایی حملات سایبری که به کشور شده است، کمتر از یک میلیون حمله بوده است اما سال گذشته و با اقدامات امنیتی و سامانه دفاعی طراحی شده موفق شدیم میزان شناسایی حملات سایبری را به ۳۰ برابر قبل برسانیم. به بیان دیگر در سال ۹۷ بیش از ۳۳ میلیون حمله در شبکه سایبری کشور شناسایی شد. وزیر ارتباطات با اشاره به اتصال ۷۲۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات نیز اظهار داشت: با توسعه پهنای باند روستایی فاصله ۵ برابری مصرف اینترنت شهرها نسبت به مناطق روستایی را به ۲.۵ برابر رساندیم و شکاف دیجیتال در کشور نصف شد.

جهرمی ادامه داد: در سال ۹۶ متوسط میزان مصرف دیتای شهری ۵.۹ گیگ بود و میزان مصرف دیتا در روستاها ۶۰۰ مگابایت بود اما هم اکنون میزان مصرف دیتا به صورت ماهانه در روستاها به ۲.۹ گیگابایت رسیده است. جهرمی همچنین با تأکید بر لزوم توانمندسازی قدرت انتظامی کشور در برخورد با تخلفات در فضای مجازی و ایجاد امنیت در این بخش، خاطرنشان کرد: تا هفته آینده تفاهم نامه‌ای با پلیس ناجا امضا خواهیم کرد تا بتوانیم با اخلالگران فضای مجازی برخورد درست و قاطعی داشته باشیم. وی با تأکید بر اینکه باید به جای سیاه نمایی و مطالبه یک جانبه با حرکت جمعی و همدلی با استفاده از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات در برابر مشکلات ایستادگی کنیم و شاهد رونق این بخش باشیم، تأکید کرد: رشد تکنولوژی منتظر ما نمی‌ماند و باید بتوانیم از فرصت‌ها در زمان تحریم استفاده کنیم. هم اکنون نیز شاهد هستیم که به رغم رکودهای اقتصادی و تحریم‌ها، تعداد اپلیکیشن‌های بومی طی یک سال رشد دوبرابری داشته است.وی افزود: ۸۰ درصد اهداف شبکه ملی اطلاعات تا کنون محقق شده است و گزارش خود را در این زمینه برای ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی ارائه کرده ایم.

وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه مقابله با فیشینگ و جعل صفحات پرداخت اینترنتی خبر داد و گفت: در راستای کاهش تخلفات در فضای مجازی، سامانه مقابله با فیشینگ (صفحات جعلی) به عنوان یکی از ۱۰ سامانه سپر امنیتی شبکه اطلاعات راه اندازی می‌شود. به این ترتیب سایت‌هایی که با هدف جعل راه اندازی می‌شوند از طریق این سامانه شناسایی شده و سطح تخلفات و کلاه برداری‌هایی که از مردم می‌شود، کاهش خواهد یافت.جهرمی با اشاره به ادامه بررسی پرونده تخلفات ارزش افزوده در پلیس فتا اظهار داشت: پرونده تخلف ۵۰۰ اپلیکیشن در پلیس فتا در جریان است و به محض آنکه رقم ضرر و زیان مشخص شد، مطالبات مردم را عودت خواهیم داد. وی یادآور شد: در زمینه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ارزش افزوده بخت آزمایی نیز به اپراتورها تذکر جدی دادیم تا جلوی این گونه خدمات از سوی شرکت‌های ارزش افزوده گرفته شود و کلاهبرداری در این حوزه کاهش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.