صفحه اصلی / سرخط خبرها / متنوع‌ترین موزه‌های کشور در این شهر است
متنوع‌ترین موزه‌های کشور در این شهر است

متنوع‌ترین موزه‌های کشور در این شهر است

مسئول موزه‌های استان یزد از رشد ۱۴ درصدی بازدیدکنندگان موزه‌های این استان در سال جاری خبر داد و گفت: موزه‌ها خوراک روان و فرهنگ یک جامعه هستند که باید آنها را اشاعه داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «الهه خاکباز الوندیان» با بیان این که سال گذشته ۵۲۵ هزار و ۴۴۷ نفر از ۳۰ موزه استان یزد بازدید کرده‌اند، از رشد ۱۴ درصدی این آمار در سال جاری خبر داد.
وی، یزد را یکی از متنوع‌ترین شهرهای کشور از نظر تنوع و حتی تعدد موزه‌ها عنوان کرد و گفت: یزد موزه‌های مردم‌شناسی، سنگ‌شناسی، دیرینه‌شناسی، خودرو، سکه، اسناد و نسخ، علوم طبیعی، تمبر و باستان‌شناسی دارد که این تنوع، ظرفیت و فرصتی برای این شهر تاریخی محسوب می‌شود،
وی با بیان این که این تنوع در حین حال می‌تواند تهدیدی برای شهر جهانی نیز باشد، پایین آمدن آمار بازدیدکنندگان موزه‌ها را ناشی از جمعیت و تنوع موزه‌های یزد خواند و افزود: این تعداد موزه امکان انتخاب را برای گردشگران دشوار می‌کند، هرچند که با تبلیغات مناسب می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری به بهترین شکل استفاده کرد.
خاکباز الوندیان با بیان این که تبلیغات موزه‌ها از سال گذشته تاکنون وضعیت نسبتاً مطلوبی پیدا کرده است، گفت: امسال شش بنر به مناسبت روز جهانی موزه‌ها با رایزنی اداره کل میراث با شهرداری یزد، در نقاط مختلف شهر نصب شد که این مسئله گویای توجه و درک بیشتر این ظرفیت از سوی دیگر دستگاه‌هاست.
وی رونق موزه‌های یزد را مستلزم ارتقای تبلیغات دانست و گفت: تبلیغاتی که با نیازسنجی و امکان‌سنجی انجام شود می‌تواند مردم به ویژه یزدی‌ها که سلیقه آنها موزه محور نیست را به سمت موزه‌ها بکشاند تا افراد تنها از سوی مدارس و مراکز آموزشی به موزه‌ها فراخوانده نشوند.
این مسئول همچنین خانواده محور شدن موزه‌ها را راهکاری برای جلب مردم به ویژه یزدی‌ها به سمت موزه‌ها مطرح کرد و گفت: برخی از موزه‌ها با سوق دادن برگزاری برخی از مراسم‌های فرهنگی و خانوادگی منجر به رشد و رونق خوبی در این حوزه شده‌اند که باید این موضوع در تمام موزه‌های یزد فراگیر شود.
وی با بیان این که موزه‌ها در حفظ تاریخ و هویت باستانی شهرها بسیار مؤثر هستند، گفت: موزه‌ها خوراک روان و فرهنگ یک جامعه و جزو ضرورت‌ها هستند و بی‌توجهی نسبت به این بخش از جامعه، به معنای فراموشی گذشته و تاریخ در دنیای مجازی و الکترونیکی کنونی است.
خاکباز الوندیان یادآور شد: تبلیغات این حوزه تبلیغات فرهنگ جامعه است و قطعاً اشاعه فرهنگ جامعه تنها بر عهده اداره کل میراث فرهنگی نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.