صفحه اصلی / استان ها / ایلام / ایلام؛ شهر دست‌اندازهای غیر استاندارد
ایلام؛ شهر دست‌اندازهای غیر استاندارد

ایلام؛ شهر دست‌اندازهای غیر استاندارد

ایلام از جمله شهرهایی است که سرعت‌گیرهایش زیاد است و رانندگان می‌گویند درست در آنجا که انتظار سرعت‌گیر نداریم با یک سرعت‌گیر بدقواره و بدون رنگ‌آمیزی مناسب برخورد می‌کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «علیرضا» راننده تاکسی می‌گوید: به شهرهای مختلفی سفر کرده‌ام هیچ جا اندازه خیابان‌های شهر ایلام دست‌انداز ندارد.
وی ادامه داد: شاید مقصر بی‌احتیاطی ما رانندگان باشد اما این کار هم اصولی نیست.
«مهرداد» هم گفت: برخی دست‌اندازهای شهر ایلام تا وقتی که با آنها برخورد نکنی متوجه نمی‌شوی اما برخی هم رنگ‌آمیزی شده‌اند.
«اکبر» راننده تاکسی هم گفت: دست‌اندازها سالیانه میلیاردها تومان به سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین‌های سبک و سنگین خسارت وارد می‌کنند چون بعضاً پهنا و ارتفاع آنها استاندارد نیست و علائم لازم را هم ندارند که معمولاً ماشین‌ها انگار پرتاب می‌شوند.
وی گفت: علاوه بر این نحوه اجرای آسفالت و لکه‌گیری چون با دستگاه فینیشر انجام نمی‌شود از استاندارد لازم برخوردار نیست.
وارد یکی از کوچه‌های شهر ایلام که می‌شوم اهالی در یکی از نقاط سرعت‌گیر بسیار تندی ایجاد کرده‌اند، وقتی دلیلش را جویا شدم، یکی از اهالی گفت: در کوچه معمولاً بچه‌ها بازی می‌کنند اما رانندگانی بدون توجه به این شرایط در کوچه بسیار بد رانندگی می‌کنند، انگار وارد اتوبان می‌شوند، ما هم به ناچار دست به چنین کاری زدیم هرچند می‌دانیم استاندارد نیست.
این موضوع ما را به مکان‌های شهر ایلام می‌رساند، به مغازه تعمیر جلوبندی که می‌رویم و موضوع را جویا می‌شویم، راننده‌ای که برای تعمیر ماشینش آمده می‌گوید: سرعت‌گیرهای غیراصولی بازار برخی را سکه کرده و خسارت زیادی را متوجه رانندگان کرده است.
دکتر «علیرضا سروری» معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام، در این زمینه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: غیر استاندارد بودن برخی سرعت‌کاه‌ها را تأیید می‌کنم اما هیچکدام را هم غیرضروری نمی‌دانم چون متأسفانه رانندگان عزیز بیشتر از حد مجاز در داخل شهر سرعت دارند.
وی گفت: به عنوان مثال در «بام ایلام» مجبور به نصب چند سرعت‌کاه شدیم اما با این وجود پلیس راهور با توجه به کثرت تصادف در همین هفته گذشته در این منطقه، پیشنهاد نصب سرعت‌کاه‌های دیگری را داده است.
معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام درباره‌ی برخی سرعت‌کاه‌ها در داخل کوچه‌ها، توسط اهالی هم گفت: همین امر عدم رعایت مقررات رانندگی توسط برخی افراد را تأیید می‌کند.
سروری تصریح کرد: غیر استاندارد بودن برخی سرعت‌کاه‌ها را در خیابان‌های شهر ایلام تأیید می‌کنم و در آینده نزدیک این مشکل حل و سرعت‌کاه‌ها استاندارد خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.